Margot Llobera retarda el seu somni dakarià per anar a per totes el 2021

Foto: Masía Pelarda/Margot Llobera

No ha pogut ser … de moment. Margot Llobera es veu obligada a posposar la seva participació en el somni de la seva vida: el Ral·li Dakar. La propera edició 2020 de la mítica cursa no comptarà amb la jove andorrana a la línia de sortida de Jeddah després d’un intens any de treball i més de sis de carrera esportiva enfocats a participar en aquesta gran aventura.

Lamentablement, el major obstacle de tots els projectes que s’inicien al Dakar sempre és el mateix: obtenir el finançament necessari per poder cobrir totes les despeses de participació. I aquesta ha estat la clau de que s’hagi esvaït a última hora al caure del projecte un dels seus principals patrocinadors i deixar a Margot amb el dubte més important de la seva carrera esportiva: participar amb uns mitjans limitats i arriscar-se a abandonar prematurament en la seva primera participació o seguir preparant-se un any més per poder muntar un projecte sòlid amb més garanties.

La resposta, després d’una meditada reflexió, ha estat esperar. Aquest matí Margot ha enviat una carta a ASO, organitzador de la cursa, comunicant la seva baixa en la llista de pilots inscrits per a l’edició 2020, després de la recent publicació del seu dorsal, el número 101.

Amb aquesta trista notícia s’escapa un dels principals valors de joventut i esport femení de la disciplina.

La jove esportista assumeix la situació amb enteresa i agraeix l’esforç de tots els familiars, amics i patrocinadors que l’han recolzat durant aquests anys: “Vull donar les gràcies a tots per estar sempre al meu costat. Sobretot als espònsors que han cregut en mi i als quals els dec el fet d’haver arribat fins aquí. Sento molt transmetre’ls avui aquesta trista notícia i sento encara més no poder lluir les seves marques en aquest increïble esdeveniment esportiu, però no m’aturo i assumeixo des d’ara mateix, amb responsabilitat, aquest nou repte d’estar a la sortida de 2021. Des del primer moment varem definir el projecte amb la màxima serietat, i el que mai he volgut és anar a un repte com aquest de qualsevol forma. La pròpia carrera ja ens posa unes dificultats increïbles com per presentar-se en la línia de sortida sense els mitjans adequats. Ha estat una decisió dura però vull mantenir uns mínims i per desgràcia aquest any no ha pogut ser. Vull agrair de cor a tothom que m’està animant, es molt important molt per mi. Ja estem en marxa per a l’edició 2021, i els desitjo la millor de les sorts a tots els pilots participants aquest any, els acompanyaré amb els meus ànims.”

TOTES LES NOTÍCIES