Joan Vinyes-Jordi Mercader (Subaru Impreza) no van tenir una tornada afortunada als ral·lis de terra. Després de sofrir múltiples problemes van abandonar el 14 Ral·li de Cervera sense haver competit en condicions normals en cap moment de la prova.
En el primer pas per l’especial A, es van quedar sense direcció assistida en els primers quilòmetres de la cronometrada. Van poder arribar a l’assistència i el problema va tenir una solució ràpida. Hi havia la possibilitat d’acollir-se a l’opció de super ral·li i la van aprofitar. Però en la continuació no va canviar la dinàmica, llavors van ser problemes de frens els que van fer que Vinyes optés per abandonar de manera definitiva la prova.
Aquest era el comentari que feia el pilot andorrà després de deixar el ral·li de Cervera: ‘Veníem a competir però sobretot a gaudir del traçat del ral·li de Cervera i no ha estat possible. Primer el problema de la direcció assistida i després un parell d’ensurts en quedar-me sense frens … hem pensat que el millor era deixar-ho. Ho intentarem en una altra ocasió a veure si tenim millor sort’.
El proper repte de Vinyes-Mercader serà sobre asfalt, concretament en el Ral·li Cantábria els dies 18 i 19 de Maig.
La sort deixa de costat a Membrado-Ribolleda
Josep M. Membrado-Josep R. Ribolleda (Mitsubishi Evo X – MC Racing), no van aconseguir complir els seus objectius en la seva primera cita amb els ral·lis de terra de la present temporada. Una sortida de pista els va obligar a abandonar el Ral·li de terra de Cervera
El pilot de Repsol explicava d’aquesta manera el succeït: ‘En el segon pas per l’especial vam trobar molta pols de rivals que ens precedien i que pel que sembla tenien algun problema. A mesura que ens anàvem apropant la visibilitat disminuïa, fins al punt que ens vam quedar a 0. Va ser en aquest instant quan vam tenir la sortida que ens va obligar a deixar el ral·li’. Membrado, que no podia dissimular una gran decepció, seguia comentant: ‘Ha estat una pena perquè havíem solucionat uns petits problemes de turbo que havíem tingut en el primer bucle i tot funcionava de manera impecable,… em sentia molt a gust al volant del Mitsu’.
Josep R. Ribolleda, el copi andorrà del campió català, no sortia de la seva sorpresa: ‘Quin inici de temporada que estem tenint, esperem que canviï la ratxa negativa i puguem tornar a competir amb normalitat. Aquestes eren les seves paraules’.
Diuen que quan les coses no surten del tot bé el millor és tornar a córrer al més aviat possible. Membrado-Ribolleda tenen el proper compromís el proper dia 4 de Maig, en aquest cas sobre asfalt, serà el 15è Ral·li Igualada. L’objectiu serà, no hi ha opció, donar-li un gir de 360º a la trajectòria d’aquest any 2013.
Albert Llovera-Àlex Haro abandonen
No ha començat bé el Campionat d’Espanya de Ral·lis de terra 2013 per als interessos d’Albert Llovera-Àlex Haro (Abarth Gran Punt S2000). L’equip d’Abarth va haver de deixar el Ral·li de terra de Cervera en la penúltima especial (primer pas per l’especial C) després de trencar el motor del seu vehicle.
Llovera va començar amb un excel·lent ritme la prova malgrat la falta d’adaptació als seus nous pneumàtics, així ho comentava: ‘Era el meu primer contacte amb aquestes rodes i em costava molt mantenir el S2000 a la pista. A pesar de tot vaig acabar el primer bucle (primer pas pels trams A i C) satisfet amb els registres marcats i en aquells moments veia possible començar el campionat amb un bon resultat’. Les coses es van començar a torçar a l’inici del segon pas per les especials que esmentava Abert: ‘Vam punxar a l’inici del tram A i vam perdre molt temps (6’). A més, una vegada solucionat el problema, la pols d’un dels rivals que ens va avançar mentre canviàvem la roda ens va molestar bastant. En el segon pas pel tram B la situació va tornar a la normalitat però per poc temps’.
Lorca (Múrcia) acollirà, els dies 8 i 9 de juny, la segona prova del Campionat d’Espanya de l’especialitat. Llovera-Haro lluitaran una altra vegada per estar entre els millors i poder sumar els seus primers punts en l’esmentat campionat.