Majoria i minoria d’Ordino sorpresos per la recollida de signatures en contra de les passejades a cavall

cavall ordino“No entenem com s’ha arribat a aquesta polèmica”, ha assegurat Xavier Jiménez, en ser preguntat per les recollides de signatures en contra del servei de passejades a cavall amb carro que s’ha inaugurat aquest estiu a la parròquia. El membre de CD’O ha insistit que són cavalls preparats per fer aquest tipus de feina i que es tractava d’una prova per veure com funcionava la proposta turística.

La cònsol menor, Consol Naudi, per la seva banda, ha explicat que el Comú “no ha rebut ni una carta, ni una demanda de reunió ni res de res” i que “personalment no comparteixo la denúncia de maltractament”. Naudi ha defensat en tot moment la feina del responsable del servei, “un professional dels cavalls”, que suma més de 25 anys de dedicació a aquest animal. La cònsol menor, ha recordat, a més, que les espècies escollides per a la feina s’han fet servir per treballar el camp antigament i que “són unes espècies que es perdran si no se’ls recondueix” amb noves activitats.

Text: ANA

 

38 comentaris

  1. Aixi va el pais es mes important protegir a un animal que solucionar el deute nacional! Viiscaaaa andorra!!

  2. Oriol ha comentat a FÒRUM.ad:

    Estàs molt mal informat amic Gebe Gebe! Has sentit parlar d’una cosa que es diu Codi Penal? Ja que no surts mai d’Ordino, de tant en tant hauries de mirar-te els diaris. Ves amb compte! Molt aviat donar-li garrotades a un animal et podrà portar a la presó. Com ho sents, a la P-R-E-S-Ó! I no ho dic jo, ho diu el Codi Penal que està a punt d’aprovar-se a Andorra. Sí, ho has sentit bé: a A-N-D-O-R-R-A! Em deus un favor amic! No conèixer la llei no eximeix del seu compliment! 😉

  3. No home no!! tots amb cotxes electrics!! Es el fuuutur!! Esque de vritat canse discutir amb gent com vatres segur que la mitat solament dormiu a ordino i treballeu a andorra i no feu gasto al poble i despres veniu aqui a renegar

  4. Mira per començar lo que li pagen amb aquet home no hi ha ni per començar per atançar les pistes al poble. Es un altre tema on si ha de busca solucio i molts ja sabem quina es. Pero aixo es un altre tema. Jo soc propietari de varis animals i son per el q son tinc el gos per treballar i no per passejar i fer el merda com molts que despres no recullen la merda q deixe el seu gosset i 2 si amb algun animal li haig de fotre garrotada per algun motiu o per fer creure es per rectificar el seu comportament! A que de petits cuan heu fet algo os han reganyat? Pos aixo es semblant i mes val que cap dia algu em vingi a dir que haig d fer amb els meus animals ja que jo no dic com a de tractar les besties fora de casa meva. Jaja em fa gracia anirem ala preso per fotre garrotada a una bestia jaja sembla de comedia hahahaha 😉

    1. Estàs molt mal informat amic Gebe Gebe! Has sentit parlar d’una cosa que es diu Codi Penal? Ja que no surts mai d’Ordino, de tant en tant hauries de mirar-te els diaris. Ves amb compte! Molt aviat donar-li garrotades a un animal et pot portar a la presó. Com ho sents. I no ho dic jo, ho diu el Codi Penal que està a punt d’aprovar-se a Andorra. Sí, ho has sentit bé: a A_N_D_O_R_R_A! Em deus un favor, amic! No conèixer la llei no eximeix del seu compliment! 😉

    2. Sr. Gebe…por llamarlo de alguna manera…no quisiera tenerlo como padre, para ejemplo a seguir, ni como hermano, ni como hijo, ni como primo, ni como amigo, ni como enemigo siquiera! Personas como usted me ayudan a sentirme bien, porque usted es el perfectísimo ejemplo de como no hay que ser….pobrecito el ser vivo que caiga en sus manos, sea de la raza que sea…

  5. El Comu es podría gastar aquets diners en apropar les pistes d’ordino al poble. D’aixo vivim molta gent i les conexions son patetiques. I els turistes ho demanen molt. Fiqueu un trenet o un clipol Vintage Ordino. Pero res de cavalls 🙂

  6. Una persona que pensa com vostè i que coneix també com s’han tractat sempre els animals a Andorra, segurament sabrà que abans molta gent pegava els seus animals (besties com els hi diu vostè). Doncs resulta que d’aquí ben poc les persones que facin això hauran de pagar una multa o fins i tot podran anar a la presó. Ho veu si canvien les coses, sr Gebe Gebe?

  7. Bueno va que os em de dona la rao que aixi esteu mes contents ara tambe me aficionare a passejarme amb carro per el poble que es ben divertit eh! I lo mes important!!! No contamina!!!

    1. Anar a peu tampoc contamina!!!! i manté el cor ben fort! 🙂

  8. La Reconduccio d aquets animals es mes complexa del k us pot semblar. Ficar un carruatge em sembla molt poc estudiat. I no portara ni mes turistes ni mes qualitat.

  9. I jo mateix tu dire perque avui amb maquinaria es tot mes facil i confortable pero hi han cops que es millor un animal q una maquina 😉

  10. Està molt equivocat sr Gebe Gebe. Això sempre ha sigut així però no seguirà sent així. Malgrat individus com vostè, que ni respecta els animals ni respecta la opinió dels altres, el món camina en una altra direcció. A vostè no li interessa el que passa a fora d’Andorra, per això s’ha quedat anclat en el passat. Però sento dir-li que les coses estan canviant a tot arreu i potser vostè no ho veurà, però les coses també canviaran aquí. Vaja si canviaran! 🙂

  11. Tu si que no has entes el amo del animal es dedica ala hipica pero perque nombrarlo si tampoc importa.. Tambe mes igual q faran a altres llocs…, visc a ordino i estic a favor de que la bestia volti per el poble jaja pero bueno si no t’agrada sarra els dents! Es lo que hi ha! Ajaja i la gent que pensa diferent que jo es gent de ciutat 😉 com voste que encara em demano que fa a un poble rural com aquest …segur que no te ni puta idea de besties perque clar…les aura vist de lluny…o ni aixo. Jo me criat envoltat amb aquest mon i els animals son per el que son per treballar, per menjar o per treuren algun profit! Com sempre ha sigut i seguira sent!

    1. Bufff Gebe si voste fos politic aixo seria una dictadura. Li ha demanat a la gent de camp perque ja no utilitzen animals per treballar?

  12. A veure Sr. Gebe Gebe si ho he entès bé això… diu que “cada persona té el seu ofici i el de l’animal és dedicar-se al mon de la hipica”. O sigui que per vostè el cavall és una persona??? Per cert, a Nova York i a Barcelona sí que hi ha animals, el que passa és que allà també hi ha moltes persones que els protegeixen enlloc d’explotar-los. Bona nit!

  13. Cada persona te el seu ofici i el del animal es dedica al mon de la hipica avere si ara vindre 4 a cambia tot! Apart si no t’agrada la meva opinio ves a nova york o a barcelona que alla no hi ha animals

    1. Ja ja!!! A tot arreu hi han animals home. Per recordar d’on venim no fa falta ficar animals a les carreteres no li sembla? Mare de Deu quins arguments. Al matadero desgraciadament van d’altres , hi aquets tambe estan generant negoci. Pero aixo es un altre debat.

  14. Quin nivell senyor Gebe Gebe! 🙂 Estic impresionat. No insulti home! I accepti que hi ha gent que pensa diferent que vostè. Gent que, per cert, paguem els mateixos impostos que vostè i per tant tenim el mateix dret a opinar que vostè. I una coseta, amb l’animal no ens fotem. Ens fotem amb els qui s’aprofiten d’ell.

  15. Estic fins als collons de que os foteu amb el animal….mira tu si m'agrada la idea que ara agafare el meu i el carro i tambe mi passejare… I u fare de bon gust 😉 ja m'agradaria que hagesiu vist com es vivia abans amb aquet poble jo espero que segeixi lanimal voltan que al menys recordarem de on venim i quins son els origens de andorra…el cotxe electric esta a tot el mon i no hi ha res a diferencia de altres llocs. Ah! I si si vols que se autofianci fotlo al matadero i aixi saura financiat i tot saura arreclat! Sou una panda de […] sense vida propia!!! Gent aixi si que molesta a ordino!!!

  16. NO es cap denuncia sino una queixa i no es pel maltractament sino per 4 punts diferents.
    Ostras no potser que no estiguin al dia aquest que en representen, eh?? Que no volem cavalls al carrer sino al camp!! Que no s’han de subvencionar, sino autofinanciar. Que no es un lloc al mig d’una rotonda on passen cotxes i clipols. Que aquesta iniciativa es del segle passat i no mira cap al futur (carruatges electrics, etc) i que no aporta mes turisme a Ordino. ARa si ??

  17. Com a politica i representant son desafortunades les declaracions de la Segona Consol d’Oridno. Es millor no donar cap declaració que argumentar el que s’ha dit com a declaracions personals. Les opinions personals dels politics s’han d’intentar evitar. Espero que sigui tal i com a dir el membre de CD’O que es tracta d’una prova, es el mes sensat que he sentit fins ara.

    1. Totalment d acord. Si treballes a un empresa del sector privat i pel mitja k sigui t arriba una queixa o no conformitat com a minim l’ has de tenir en consideracio. I analitzar una possible millora. EI fet de reafirmar-se en opinions personals denota absolutisme i ARA per ara en politica no juga al seu favor. Per cert Jo tambe soc d ordino

  18. Sempre es pot argumentar que hi han d’altres paisos models k tambe tenen cavalls per passetjar turistes. Pero aixo no es una justificacio, la tendencia a nivel global es tornar-los las seus entornos. I La “reconduccio” si es vol fer, en tot cas shauria de fer dins del seu entorn natural (al camp) i no a l’ asfalt.

    1. Te equivocas Carla Sousa, esto sólo acaba de empezar 🙂

  19. El mínim que se’ls pot demanar als polítics és que escoltin a totes les parts i no que es posicionin tan descaradament en favor dels seus amics o interessos privats. Senyora Naudi, unes declaracions com aquestes, sense haver escoltat primer l’altra part dels ciutadans, diuen ben poc de la seva talla política.

  20. No és d’estranyar que se sorprenguin tant, donada la seva mentalitat més pròpia del segle passat que del segle XXI. Senyors i senyores que porteu les regnes d’Ordino, feu el favor de mirar més enllà de Sant Julià i del Pas i us adonareu que aquest corrent és imparable. Arreu del món s’han adonat que els animals no són objectes. L’explotació animal té els dies comptats i tard o d’hora haureu d’obrir els ulls.

  21. Sra. Cònsol Naudi, cònsol menor d’Ordino, és lamentable que es permeti donar la seva opinió quan sembla que ni tan sols s’ha llegit la carta que tothom hem llegit. Ho diu ben clar: “l’animal no està maltractat”. Però vostè s’entesta en dir que no comparteix “la denúncia de maltractament”. Senyora Naudi, no és maltractament si no explotació, i no és cap denúncia, si no una queixa, un desacord de molts ciutadans d’Ordino amb aquesta activitat. Mentre a les ciutats més avançades del món (Nova York, Barcelona…) hi ha una creixent demanda social per suprimir els carros amb cavalls entre moltes altres formes d’explotació animal, a Ordino ens permetem portar la contrària amb aquestes iniciatives tan ‘innovadores. Faci el favor, guardi’s el seu criteri personal i faci la seva feina, que no és un altra que atendre amb imparcialitat TOTS els ciutadans d’Ordino, no només a una part.

  22. Crec que se li hauria de demanar al cavall què és el que vol fer a la vida.

  23. Per maltractament animal no s’entén solament pegar-li o sotmetre’l a esforços que no pugui suportar sinó simplement privar-lo de la seva llibertat com a esser que és.
    Alternatives? passejades de turistes amb vehicle elèctric no contaminant i silenciós, potser?

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES