L’usuari realitza més compres impulsives i de productes de luxe

A mesura que sorgeixen canvis socioeconòmics que afecten a la butxaca dels espanyols el comerç electrònic també experimenta canvis significatius pel que respecta a vendes i tipologia de compres. Així ho han demostrat des de la plataforma e-commerce materialesdefabrica.com, que indiquen que l’evolució de les compres en línia en el seu sector no només ha estat notable en quantitat, sinó també pel que fa al perfil del comprador: és el particular qui realitza cada vegada més compres impulsives en contraposició al professional. Normalment es realitzaven majoritàriament per necessitat. Ara, els usuaris particulars es decanten per ser ells mateixos els qui comprin directament online en comptes d’anar a una botiga física. “Això es deu a un augment en el volum de la informació, com vídeos i tutorials, i a l’accés a preus més competitius que abans només es podien beneficiar les botigues físiques”, comenta Jaume Riutord, fundador de materialesdefabrica.com.

Els productes de baix cost no són sempre les opcions més demandades a internet sinó que es busquen productes de marques contrastada a preus competitius. Per la seva banda, els productes de luxe estan adquirint cada vegada més rellevància, especialment si es comparen amb la situació de fa dos anys quan el seu mercat a internet era pràcticament inexistent. “El volum de les compres no ha patit grans canvis en els darrers anys però si la freqüència d’aquestes, especialment en el cas dels professionals, dels quals un 36% realitza una segona comanda durant els següents 365 al seu anterior compra”, indica Riutord en referència a dades analitzades per la mateixa companyia. Pel que fa al sexe de les vendes, les dades reflecteixen un augment del 20% de dones particulars vs. homes, mentre que els professionals del sector segueixen sent homes, sense haver experimentat una variació significativa.

De cara a 2016, la tendència de compra dels usuaris en el sector anirà més encaminada cap a l’adquisició de productes de gamma mitjana de marques de confiança. Això es deu a la falta de varietat i a uns preus poc competitius dels grans magatzems per a aquest tipus de productes. En canvi, els professionals augmentaran les seves compres gràcies a l’optimització del temps, la productivitat i l’accés d’un catàleg online actualitzat.

Per TecnoNews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.