La Universitat d’Andorra estudia la possibilitat de crear un títol específic per als alumnes de l’Aula Magna que hi participen durant diversos cursos. El rector de l’UdA, Daniel Bastida, ha comentat aquesta possibilitat que ja practiquen els alumnes del projecte sènior de la Universitat de Lleida. És una de les col·laboracions que es desprenen de les activitats en el marc de la jornada conjunta amb els alumnes lleidatans que aquest dimarts visiten el Principat i que compartiran diferents activitats amb els padrins de l’Aula Magna.

Aquest dimarts visiten el Principat una quinzena de padrins del projecte Sènior de la Universitat de Lleida, per participar en una activitat conjunta amb els alumnes de l’Aula Magna, el projecte per a gent gran de la Universitat d’Andorra i el Comú d’Andorra la Vella.

Tal com ha explicat la cònsol major d’Andorra la Vella, Rosa Ferrer, les bones relacions amb l’Ajuntament de Lleida van donar peu a plantejar una col·laboració en els dos projectes similars que hi ha per a la gent gran. És per això que es va decidir organitzar una jornada on els padrins podran compartir experiències, a més de mostrar el Principat a la gent gran de Lleida. Durant el dia visitaran l’església de Santa Coloma, la Casa de la Vall, participaran en un dinar de germanor i assistiran a una conferència al Centre de Congressos. La trobada a Lleida serà ja l’any vinent i els padrins andorrans podran visitar la ciutat.

En el marc d’aquesta col·laboració, els responsables dels dos projectes n’han compartit les particularitats i es plantegen poder adaptar les virtuts de cada un a l’altre. En el cas de Lleida, el projecte Sènior contempla l’entrega d’un títol específic per als alumnes que cursen els quatre anys del projecte, de manera que la formació que se’ls dóna està regulada i n’obtenen un reconeixement en acabar. En aquest sentit, el rector de la Universitat d’Andorra, Daniel Bastida, ha indicat que s’estudiarà aquesta opció que podria consistir en crear un títol universitari específic per als alumnes de l’Aula Magna que vagin acumulant cursos.

A l’inrevés, la Universitat de Lleida podria incorporar al seu projecte el caire intergeneracional de l’Aula Magna. Mentre que els alumnes del projecte Sènior cursen totes les assignatures per separat, els andorrans tenen oportunitat de fer les classes amb els joves, col·laborar en els treballs amb ells, i d’aquesta manera, tal com ha indicat la cònsol, ‘s’estableixen relacions molt maques entre la gent gran i els joves’

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada