L’startup Onalabs guanya el repte d’Andorra Recerca + Innovació i de la Richi Childhood Cancer Foundation

Responsables de ARI i Richi Entrepreneurs entreguen el premi a Onalabs
Responsables de ARI i Richi Entrepreneurs entreguen el premi a Onalabs. Foto: ARI

Un jurat format per representants de la Richi Entrepreneurs, Andorra Recerca + Innovació (ARI), Andorra Business, el SAAS i el Scale Lab, ha escollit el projecte de l’startup Onalabs com el millor de tots els que es van presentar al concurs que van plantejar AR+I i Richi Entrepreneurs.

El projecte consisteix en desenvolupar una nova generació wearables mèdics (dispositius portables o vestibles) per monitoritzar la salut a temps real, de manera continua remota i intel·ligent, gràcies a la tecnologia patentada que permet convertir la suor en un biofluïd intel·ligent i la pell en una plataforma de dades. Aquesta nova generació de wearables permetrà un canvi de paradigma en diferents sectors tant de la salut, per la cura de les persones grans i amb patologies cròniques que podran ser monitoritzades a casa des de l’hospital; com l’esportiu, que permetrà una millora en l’accés de dades de l’atleta a temps real amb un alt impacte en l’entrenament i el rendiment esportiu.

En aquest sentit, el director d’Andorra Recerca + Innovació, Marc Pons, ha recordat que “l’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure el desenvolupament de projectes innovadors que aportin solucions que contribueixin a la millora de la qualitat de vida de les persones i amb un impacte tant internacional com a Andorra”.

L’startup guanyadora podrà fer participar a un o dos membres del seu equip, durant aquest mes de desembre, en un programa de prestigi internacional amb altres emprenedors en innovació en salut d’arreu del món a través de l’ecosistema de Boston, premi que permetrà donar impuls a l’empresa i enfortir el projecte de manera que pugui traduir-se en un impacte posterior en la seva implementació a Andorra.

A més podrà assistir a una sèrie d’esdeveniments i formacions que els permetrà connectar-se amb inversors, experts del sector, institucions públiques i privades, i consultors i d’altres startups participants en aquesta 6º edició del programa, de manera que pugui accelerar el desenvolupament del seu projecte en un hub d’innovació en el sector de les LifeSciences.

 

Una final amb tres projectes interessants

La Competition Pitch que s’ha celebrat aquest dijous era la fase final de selecció de l’startup guanyadora del repte que es va llançar el passat mes de juliol, fruit de l’acord de col·laboració entre la Richi Childhood Cancer Foundation de Boston-MA i Andorra Recerca + Innovació (AR+I). Durant la final, les tres empreses que optaven al premi (Gate2brain, 4Mediks i Onalabs) han presentat durant 10 minuts el seu projecte per tal de ser valorats pels membres del jurat. Aquestes startups ja havien passat un primer filtre de pre-selecció gràcies a la seva complerta inscripció a la plataforma habilitada per a recollir les candidatures, seguint els criteris sol·licitats per a poder ser admeses, principalment ser una empresa que ja compta amb un producte o servei definit i amb una clara proposta de valor.

 

Richi Childhood Cancer Foundation

Fundació sense ànim de lucre, nascuda al 2013 a Boston, amb la finalitat de promoure la recerca de nous tractaments per al càncer infantil, donar suport a les famílies i afectats, així com promoure l’accés equitatiu de tots els malalts del món, sobretot als de menys recursos, al coneixement més avançat en aquestes línies de recerca, diagnòstic i teràpia per tal de millorar el seu pronòstic i supervivència.

 

Richi Entrepreneurs

Richi Entrepreneurs és una iniciativa impulsada des de Richi Foundation dirigida a empreses d’arreu del món que desenvolupen solucions d’alt impacte en sectors innovadors en l’àrea de la salut, com la Biotecnologia, tecnologies mèdiques, o la salut digital. Les cinc edicions anteriors han permès arribar a crear una comunitat que compta ja amb més de 400 candidats presentats, més de 61 empreses seleccionades establertes a 12 països diferents i més de 300 comunitats locals connectades.

TOTES LES NOTÍCIES