instagram

Cada moment històric té els seus oracles. A Grècia era Delfos, en alguna cultura americana van ser les estrelles, a l’edat mitjana tot estava escrit en les sagrades escriptures i, a dia d’avui, hem de dir que els oracles són els enginyers.

A algú li pot semblar rara aquesta afirmació, però, d’acord amb la notícia que ens arriba des del Massachusetts Institute of Technology (MIT) hem de començar a assumir que això de les prediccions ja no és cosa de bruixeria i pitonissos.

El doctor Aditya Khosla ha desenvolupat un algoritme que és capaç de predir si una fotografia tindrà un èxit massiu a Instagram abans que aquesta imatge es publiqui a la xarxa social propietat de Facebook.

L’algorisme té en compte diferents factors. En primer lloc trobem aquells determinants socials com el nombre de seguidors de qui publica la foto, el nombre d’etiquetes de la foto i la longitud del títol. En segon lloc hi ha condicionants de tipus estètic com la textura, el color, el degradat i els objectes presents a la foto.

Malgrat que l’algorisme no és del tot perfecte, hem de pensar en el canvi que aquestes investigacions estan produint en els nostres dies. Qui en el seu sa judici hagués ni tan sols plantejat fa dos anys la possibilitat que el grau d’inclinació d’un cap en una fotografia podia determinar el nombre de visites? L’algoritme de Khosla ho fa.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada