López-Ferrés (VW) inscriuen el seu nom en el palmarès del Ral·li d’Andorra Històric

ralli-classicL’equip compost per José Manuel López Sobrado i Ramon Ferrés (Volkswagen Scirocco) ha aconseguit la victòria en el 45 Ral·li d’Andorra Històric, prova que al llarg de dos dies ha recorregut la geografia del país en una de les proves d’aquest tipus més multitudinàries que es recorden. Amb un extraordinari ambient i unes condicions climatològiques que han acompanyat la totalitat del recorregut, el 45 Ral·li d’Andorra Històric passarà a la història amb la convicció general que ha estat possiblement l’edició més notable de les cinc que porta reservades en exclusiva per als vehicles clàssics. 106 equips, distribuïts en quatre tipus de categoria i de mitjanes a complir, van prendre finalment la sortida el dissabte després de les verificacions, en un centre d’Andorra la Vella que vivia d’aquesta manera un esdeveniment de gran magnitud, convivint amb el moviment comercial habitual de la zona.

Primera jornada
Només arrencar el primer tram de regularitat, Bixessarri, es van comprovar les intencions dels participants, una bona part d’ells amb ganes de lluitar per un bon resultat i tots ells per gaudir d’unes carreteres que, tancades al tràfic per al pas del ral·li, ofereixen un plaer de conduir poc comú. Pau Coma Cros-Lucas Martín (Porsche 911 2.7) aconseguien ser els més eficaços del lot i s’encimbellaven al liderat que mantindrien durant tres trams. A Anyós, José Manuel López-Ramon Ferrés (VW Scirocco) aconseguien desbancar als líders en una primera posició que mantindrien fins a la setena i última especial del dia. Aquests dos equips van ser els que van copar el primer lloc, però a les seves esquenes es van dirimir una bona part de les batalles que van donar una veritable emoció a l’etapa.

Amb l’arribada de la nit, la dificultat de circular per uns trams que exigien un elevat ritme a causa de la seva sinuositat, augmentava, al mateix temps que els dos cotxes de l’equip Seat pujaven posicions, especial darrera especial. Bixessarri, Canillo i Anyós, de nit, oferien un escenari ideal per a les grans gestes, mantenint-se López-Ferrés (VW) líders amb 5 punts sobre Bardolet-Jiménez (Seat), amb Valverde-Grandía (Opel), Verdaguer-Mora (Porsche) i Segú-Segú (VW) per darrere i a l’aguait.

Segona jornada
El segon dia prometia una guerra sense descans en les posicions altes i el pronòstic es va fer realitat. López-Ferrés consolidaven la seva magnífica actuació amb un primer gir magnífic, augmentant la seva diferència respecte al segon classificat, que després de dos trams ja no eren Bardolet-Jiménez, sinó Valverde-Grandía, que arribaven al reagrupament del Parc Central col·locats a la segona plaça provisional per davant de Verdaguer-Mora (Porsche) i del duo del Seat 127. Els tres últims trams, Coll de la Gallina, Beixalís i Ordino, havien de dictar sentència, la qual cosa es va confirmar amb el manteniment de les posicions.

José Manuel López Sobrado i Ramon Ferrés, amb el seu Volkswagen Scirocco de 1980, arribaven a l’Avinguda Meritxell d’Andorra la Vella en una primera posició guanyada a pols. El ral·li, en tot cas, ha premiat les actuacions d’altres equips segons la categoria en què estaven inscrits.

Amb aquesta multitudinària prova culmina a Andorra un mes de setembre de motor, impulsat i organitzat per l’Automòbil Club d’Andorra. Després de la disputa de la Pujada Ordino-Arcalís, va tenir lloc la Jornada de la Mobilitat Elèctrica i ara el Ral·li d’Andorra Històric. L’ACA prossegueix avançant amb els seus projectes, que a nivell esportiu es traslladen ara a la temporada d’hivern, que començarà el mes de desembre amb el Trofeu Andros-Andorra (dies 9 i 10) i continuarà amb l’Andorra Winter Rally (dia 17).

Aquest 45 Ral·li d’Andorra Històric, cinquena edició consecutiva reservada en exclusiva als vehicles clàssics, ha estat organitzat per l’Automòbil Club d’Andorra amb la col·laboració del Comú d’Andorra la Vella; Pyrénées Motors, concessionari oficial BMW i MINI; Pyrénées Andorra; Snow Driving-Circuit d’Andorra i Blunik Precisió Chrono en el cronometratge.

Classificació final 45 Ral·li d’Andorra Històric
General
1-José Manuel López-Ramon Ferres (Volkswagen Scirocco), 66,8 punts
2-Antonio Verdaguer-María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo), 78,0 punts
3-Xevi Valverde-Roger Grandia (Opel Kadett), 78,5 punts
4-Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 127), 86,4 punts
5-Francesc Segú-Joaquim Segú (Volkswagen Golf), 103,2 punts
6-Christophe Moro-Christian Ganguet (Porsche 911 Carrera), 111,4 punts
7-Josep Maria Alvarez-Rubén Fontrodona (Renault 5 GT Turbo), 119,1 punts
8-Jordi Ibarra-Marta Ibarra (Seat 127), 129,9 punts
9-Carles Pascual-Víctor Pascual (Porsche 911 Carrera), 156,9 punts
10-Antonio Rius-Anna Vives (Seat 1430-1600), 222,6 punts
11-Joan Carles Busquet-Sara Busquet (BMW 2002 Ti), 253,1 punts
12-Xavier Rabassa-Daniel Sagués (Renault 11 Turbo), 276,4 punts
13-Bastien Girard-Jean-Luc Girard (Lancia Fulvia), 336,8 punts
14-Guy Bazile-Eric Bazile (BMW 2002), 347,4 punts
15-Pau Coma-Cros-Lucas Martín (Porsche 911 2.7), 351,3 punts
Etc. fins a 84 classificats. S’ha entregat el trofeu “Finisher” a tots els classificats oficials
 
Classificació Legend 1 (competició fins a 2.0 litres)
1-Joan Miquel Sánchez-Joan Font (Volkswagen Golf)
Classificació Legend 2 (competició superior a 2.0 litres)
1-Xavier Domingo-Jordi Vilagrà (Porsche 911)
Classificació Original 1 (sèrie fins a 2.0 litres)
1-José Manuel López-Ramon Ferrés (Volkswagen Scirocco)
Classificació Original 2 (sèrie fins a 2.0 litres)
1-Antonio Verdaguer-María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo)
 
Amateur (aparells de mesura originals del vehicle)
1-Joan Carles Busquet-Sara Busquet (BMW 2002 Tii)
2-Bastien Girard-Jean-Luc Girard (Lancia Fulvia)
3-Guy Bazile-Eric Bazile (BMW 2002 Ti)
 
Trofeu Manel Montes (membres d’una mateixa familia)
1-Antonio Verdaguer-María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo)
2-Francesc Segú-Joaquim Segú (Volkswagen Golf GTI)
3-Jordi Ibarra-Marta Ibarra (Seat 127)
 
Primera Escuderia (els tres millors cotxes classificats de la mateixa)
SLN Competició (cotxes 104, 82, 49)

Text i foto: ACA

TOTES LES NOTÍCIES