El  Centre de Congressos d’Andorra la Vella ha estat aquest vespre l’escenari del concert que han ofert conjuntament l’ONCA i l’Escolania de Montserrat. Han interpretat una versió “molt especial” del ‘Rèquiem’ de Mozart, tal com ha comentat el director artístic de l’ONCA, Gerard Claret, ja que ha destacat que l’Escolania li dóna “un color especial”. L’Escolania de Montserrat i l’orquestra ja havien col·laborat en ocasions anteriors i tal com explica el seu director, Llorenç Castelló, els va quedar “tan bon gust de boca i d’oïda” que quan se’ls va proposar de tornar-se a trobar per a aquesta nova producció no s’ho van pensar i estan protagonitzant una gira de quatre concerts que van arrencar al Palau de la Música Catalana.

L’ONCA i l’Escolania de Montserrat han ofert aquest dijous al vespre el ‘Rèquiem’ de Mozart al Centre de Congressos d’Andorra la Vella en el marc d’una petita gira que va arrencar el 2 de març al Palau de la Música Catalana i que es clourà a la Basílica de Santa Maria de Montserrat. El director artístic de l’ONCA, Gerard Claret, ha destacat que aquesta versió de la peça de Mozart és “molt especial” perquè l’Escolania li dóna “un color màgic”. A més a més, ha remarcat que el fet que es tracti “de les darreres notes” que va escriure el compositor li atorga una “transcendència” especial.

L’Escolania de Montserrat i l’ONCA ja havien col·laborat en ocasions anteriors i tal com explica el seu director, Llorenç Castelló, els va quedar “tan bon gust de boca i d’oïda” que quan se’ls va proposar de tornar-se a trobar per a aquesta nova producció no s’ho van pensar. De fet, Claret ha afegit que per “sort” aquesta vegada la col·laboració s’ha pogut allargar fins als quatre concerts i que espera que tingui continuïtat en el futur.

L’orquestra ha tocat amb els seus instruments habituals però ha comptat amb dos clarinets de l’època que juntament amb la “veu natural i pura” dels cantors han fet que aquest ‘Rèquiem’ tingui “un so especial”. De fet, Castelló ha destacat que l’Escolania de Montserrat té un so “singular” que fa que sigui reconeixible per tothom, seguint la tradició que al segle XX va establir el pare Irineu.

El ‘Rèquiem’ és l’última obra del compositor austríac, basada en els textos llatins de les misses de difunts i que va deixar inacabada a la seva mort.

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada