L’OMT atorga a Andorra l’exclusivitat en l’organització del congrés de neu i muntanya a Europa

Tot i que tradicionalment el congrés sobre turisme de neu i muntanya sempre s’ha celebrat a Andorra i de manera bianual, l’interès que, en ocasions, han mostrat altres països europeus per realitzar congresos similars ha provocat, segons ha explicat el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, que el Govern hagi gestionat i obtingut l’exclusivitat amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT) en l’àmbit europeu. El congrés que el 2014 se celebrarà a Andorra la Vella se centrarà en la desestacionalització del turisme (en el cas d’Andorra cap a l’estiu), ‘per lluitar contra els efectes de l’escalfament global’, ha explicat Camp. També ha afegit que ‘el repte serà identificar els nínxols de mercat’ que permetin fer això i ‘no haver de promocionar de manera massiva’. L’OMT col·laborarà en els continguts proposant temes i ponents, mentre que Andorra Turisme, a més, promocionarà l’esdeveniment per ‘tractar de superar els 400 participants de l’edició anterior’ i ‘augmentar el percentatge d’assistents estrangers’.

Les declaracions s’han produït aquest divendres en l’acte de signatura del conveni entre el comú d’Andorra la Vella, organitzador d’aquesta edició -la següent, per torn rotatori, serà organitzada pel comú de Sant Julià de Lòria- i el Govern. Es tracta de la vuitena edició del Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, el qual portarà el títol El nou potencial del turisme d’estiu: explotar els nínxols de mercat, se celebrarà el 9 i 10 d’abril i es finançarà amb una aportació de 12.000 euros de cada comú i 60.000 euros d’Andorra Turisme. L’OMT no farà cap aportació econòmica a l’organització de l’esdeveniment però, segons han explicat el ministre de Turisme sí que col·laborarà en la recerca de ponents i ‘aportarà el seu saber fer i els seus contactes’.

Segons Camp ‘el congrés aportarà les eines per saber com enfrontar els reptes’ de lluitar contra el canvi climàtic i trobar noves possibilitats de mercat. A més, el ministre ha insistit en què ‘és bo que comencem a organitzar-ho aviat’ i que se celebri pròxim al ‘congrés de viabilitat ambiental’ del febrer, perquè això ajudarà a ‘superar el repte de passar dels 400 assistents’ i a ‘augmentar el nombre d’estrangers’.

Entre altres es tractaran temes com el turisme d’alta muntanya, la gestió de refugis, l’oferta gastronòmica, la potenciació de la BTT, els centres de benestar i els parcs d’atraccions de muntanya. D’altra banda en l’àmbit del marxandatge s’estudiarà el cross marketing de ciutats com Munic o Berna, les quals ofereixen una combinació de turisme urbà i de muntanya que, segons Camp, pot servir d’exemple a Andorra.

La cònsol major d’Andorra la Vella, Rosa Ferrer, ha explicat que realitzar el congrés més sovint ‘no aportaria res’ i que és bo fer-ho bianualment ‘perquè es necessita certa reflexió’. Ferrer ha recordat que ja es tenia l’exclusivitat de l’organització de manera informal però que ‘és bo haver-la assegurat’.

Per la seva banda, el cònsol menor de la parròquia, Jordi Minguillón, ha insistit en la recuperació de l’estiu com oferta turística a Andorra, lamentant que en aquesta època de l’any ‘no es facin tants plans de viabilitat’ i animant a què es faci inversió per millorar l’oferta estiuenca.

Andorra Turisme treballa ja en la promoció de l’esdeveniment a través de ‘les eines habituals’: canals en línia, una web específica, correus electrònics i, ha afegit el ministre, ‘en contacte amb escoles de negoci que formin professionals de la gestió turística’.

 

 

TOTES LES NOTÍCIES