Una  vegada finalitzada la temporada d’hivern 2016-17 (de desembre a abril) la Unió Hotelera ha ofert algunes dades com a resultat de les enquestes de conjuntura que ha fet a tot el Principat.

L’ocupació abastada al seu global ha estat del 64,46% enfront el 62,91% de l’hivern 2015-16, el que suposa un augment d’aquest indicador de 2,46 punts, el que representa un 3,91% i la millor ocupació des de que es fa aquest estudi. El mes amb més ocupació ha estat el febrer amb un 84,43%, seguit del gener amb un 73,30%, març 59,83%, desembre 58,92% i abril 47,20%.

Aquesta distribució tan irregular ha estat provocada per l’efecte de manca de neu la primera quinzena del gener, i l’arribada de la neu a partir del 16 del mateix, la qual cosa ens ha permès abastar la millor ocupació hotelera de tota la sèrie històrica des del 2011 pel que fa al mes de febrer.

També per altra banda, l’efecte Setmana Santa ha fet que la variació març-abril hagi estat tan marcada, i també podem parlar del millor abril des del mateix any.

En referència al preu mitjà, un 96,77% dels establiments participants l’estudi han experimentat un augment dels preus de venda enfront d’un 3,23% que declaren que han baixat en aquest cas. De manera més detallada, un 51,61% dels establiments participants l’han augmentat entre en 0% i 2%, mentre que pel 16,13% l’increment ha estat superior al 8%. Respecte de la facturació, un 86,49% dels establiments han augmentat la seva facturació total, enfront d’un 13,51% dels establiments participants han patit una davallada de la seva facturació.

Des de l’inici de la temporada d’hivern la Unió Hotelera ha vingut desenvolupant un estudi més profund de la demanda d’ocupació en els moments d’oportunitat com ara: el pont de la Puríssima, continuant per les vacances de Nadal i finalitzant amb el tancament de la temporada per les vacances de Pasqua, barrejant les expectatives de venda amb les dades consolidades que ens donaven els participants.

Aquests successius estudis de tracking s’han dut a terme amb blocs de tres onades d’enquestes cadascuna, els dies 10,21 i 28 de novembre pel que fa a l’exercici del pont de la Puríssima; dels 16, 21 i 29 de desembre, per Nadal i finalment dels dies 16 i 27 de març i 10 d’abril per tal d’identificar l’evolució de la demanda a Setmana Santa. Tots els establiments hotelers que han participat en les esmentades enquestes, han rebut la informació detallada i segmentada sobre l’evolució de la demanda, la qual cosa els hi ha permès un important avantatge a l’hora de dissenyar i modular la seva estratègia a seguir, ajudant a millorar la gestió de l’oportunitat. El 98% dels establiments participants es manifesten satisfets amb aquesta iniciativa, que per altra part ha abastat un accuracy o índex de fiabilitat del 95%, envers les expectatives que es tenia al global del sector, al començament de cada període.

La UHA  vol agrair molt especialment la col·laboració de tots els establiments que ens han donat la seva confiança participant en les enquestes i que han fet possible aquesta iniciativa.

(Text: UHA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada