L’ocupació hotelera se situa per sobre del 80% i els comerços venen d’un 5 a un 10% més

El portaveu de la Unió Hotelera, Òscar Julián, ha explicat que hi ha una satisfacció generalitzada, ja que de mitjana s’ha assolit entre un 80 i un 85% d’ocupació. Julián ha destacat que durant la primera setmana hi va haver ocupacions més altes, amb estades d’entre 4 i 5 dies, i que en canvi durant la darrera setmana les estades han estat d’entre 3 i 4 dies.

Tot i que l’ocupació hotelera s’ha quedat una mica per sota de les previsions inicials, que s’havien xifrat entre el 85 i el 90%, la UHA considera que les xifres de facturació han estat molt positives tenint en compte la conjuntura econòmica, i Julián ha destacat que els turistes que han visitat el país han tingut més poder adquisitiu del que inicialment s’esperava.

Els comerços incrementen les vendes entre un 5 i un 10%

Pel que fa a l’activitat comercial, el vicepresident de la FACA, Antoni Miralles, ha assegurat que la xifra de vendes s’ha incrementat entre un 5 i un 10% respecte a les vacances de Nadal de l’any passat, gràcies a l’augment de visitants que ha registrat el país i a les ofertes i promocions especials que han fet els comerços, que en alguns casos oferien productes fins al 70%.

Miralles ha indicat que per sectors, el de moda ha tingut molt bones vendes, així com el d’electrònica, un sector ‘que ha patit molt últimament a causa de les poques novetats’, i que en canvi durant la campanya de Nadal han funcionat molt bé les vendes de tauletes i telèfons intel·ligents. En canvi, un dels sectors que ha patit més ha estat el de les perfumeries.

Des de la FACA han constatat un bon comportament del client nacional, ja sigui per la campanya feta pel Govern o perquè ha optat per quedar-se al país. Pel que fa als turistes, s’ha notat un increment del visitant espanyol, ja que veu Andorra com un destí per a estades econòmiques i un atractiu pel diferencial de preu després de la pujada de l’IVA.

També es constata un augment del visitant rus, que també s’està tornant més heterogeni. Així, si fins ara només venien els de més poder adquisitiu, ara es comença a veure més perfil familiar i de renda més heterogènia.

Pel que fa al client francès, s’observa un lleuger augment però ‘és un visitant més irregular i va a tongades’. Miralles, a més, ha alertat que el nou president de la República Francesa ‘està posant la por als francesos, dient-los que no són tan rics i amenaçant-los amb posar impostos’, i que això està provocant que perdin la confiança, amb el risc que baixin el consum com ha passat a Espanya. El vicepresident de la FACA ha indicat que aquesta tendència ja es comença a notar al Pas de la Casa, on es constata que els visitants francesos els costa més comprar més enllà dels productes bàsics.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.