L’ocupació hotelera augmenta un 2% al juliol

Segons les primeres dades recollides durant el mes de juliol, l’any passat vàrem tancar el mes amb una ocupació mitjana del 63,97% i aquest any 2017 ha augmentat fins al 65,29%, suposant un augment total del 2,02%.

D’acord amb les ocupacions per parròquies, aquestes segueixen els paràmetres de l’any anterior. Cal destacar, que la parròquia de Sant julià ha passat d’un 49,70% l’any 2016 al 60% l’any 2017. La parròquia amb més ocupació ha estat Andorra la Vella amb un 75,09%, seguit d’Escaldes-Engodany amb un 68,75%, la Massana amb un 66%, Canillo amb un 60,33%, Ordino amb un 55,22%, i per últim, Encamp amb un 46,31%.

L’evolució dels preus també ha estat positiva, augmentant el preu mitjà de venda respecte a l’any anterior en un 3,88%.

Un 61,11% dels participants de l’enquesta ha declarat que han augmentat el seu preu mitjà de venda d’habitacions. D’altra banda, el 30,56% han davallat el mateix, i un 8,33% han mantingut el mateix preu que l’any anterior.

Respecte a la facturació mitjana total, ha augmentat en un 4,31%. Un 69,23% diuen que aquesta ha augmentat de manera global, el 7,69% la ha mantinguda, mentre que el 23,08% l’ha disminuït.

A causa de l’augment dels preus de venda i de l’elasticitat preu-demanda, no s’han assolit les perspectives d’una ocupació del voltant del 70%. La consecució dels objectius ha vingut per un millor comportament dels preus de venda i no pas, per l’augment del percentatge d’ocupació, el que repercutirà de manera positiva en els comptes d’explotació a causa d’una clara millora de la productivitat.

Altres raons que expliquen aquests resultats, han estat la millora dels indicadors econòmics del nostre principal mercat com és l’espanyol, la situació d’inseguretat en l’àmbit europeu, així com la promoció que s’ha realitzat des dels organismes públics i des del mateix sector hoteler.

Aquestes dades es veuen enaltides respecte a les dades de l’any anterior, tenint en compte que aquest any no hem gaudit de l’impacte del Tour de France, dada fonamental per contextualitzar els resultats obtinguts. És a dir, sense la celebració d’aquest esdeveniment, s’ha millorat la facturació en termes absoluts.

En aquest sentit, valorem molt especialment la influència que tenen en el nostre teixit econòmic esdeveniments com l’esmentat Tour de France, així com el Cirque du Soleil com aposta de dinamització turística.

UHA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.