Llovera-Gotlib-Martinec continuen progressant en aquest inici del Dakar 17

Les  coses es van complicant en el Dakar 2017 i, com va dir Albert Llovera abans de començar, la motivació de l’equip també millora en situacions difícils.

El pilot andorrà, al costat dels seus companys Charly Gotlib i Jaromir Martinec, han creuat la línia d’arribada a San Salvador de Jujuy en la 24a posició, després de superar dos sectors cronometrats curts (75 km i 117 km) però amb grans dificultats de navegació i pilotatge.

Aquesta classificació els situa prop del top25 (27) en la classificació general dels monstres del Dakar.

Cal destacar, que el registre en l’arribada va ser de 4h11’38”, per completar els 195 km cronometrats. És evident, que el perfil d’aquesta etapa res tenia a veure amb la del dia anterior en la què Llovera va pilotar el Tatra a una mitjana superior als 100 km/hora.

Els components del Tatra 538 van tornar a protagonitzar un excel·lent inici, que els va portar a 29a posició al final dels primers 75 km de velocitat, després de superar amb èxit els primers fora pista del Dakar 2017 amb fesh-fesh, i marcar un waypoint de màxima dificultat.

Després de superar el llarg enllaç que unia les dues especials i revisar el Tatra, Llovera-Gotlib-Jaromir van seguir a un excel·lent ritme que els va portar a millorar cinc posicions més al final d’aquesta tercera etapa.

Com dèiem les coses es van complicant i per tant, comencen a aparèixer els camions russos (Kamaz) en les primeres posicions de la classificació. Nikolaev-Yakovlev-Rybakov van ser els vencedors d’aquest tercer parcial del Dakar 2017 amb un crono de 2h45’51”.

Per a Albert la primera etapa de trial va suposar un canvi radical en el pilotatge del Tatra, en poques hores: “Sens dubte, a mi m’agrada més poder anar de pressa i pilotar la bèstia a tope però, avui tocava trial en zones en què no existien  pistes i en les que les muntanyes de fesh-fesh són autèntics paranys que de vegades costa de veure. Avui, ens hem enganxat en una d’aquestes muntanyes i hem perdut un temps important però, la sort és que el mateix camió que fa un parell de dies ens va ajudar, avui ens ha donat una altra estirada i ens ha tret de l’embolic”.

Sembla que, demà les coses es compliquen una mica més: “Estic segur que així serà. De moment, intentarem recuperar tan bé com sigui possible per poder sortir en aquesta quarta etapa en les millors condicions”.

Durant la quarta etapa, San Salvador de Jujuy – Tupiza, els participants que segueixen en carrera deixaran les pistes argentines per entrar a Bolívia i arribar fins als 3500 metres d’altitud. Les dunes començaran a complicar la carrera als equips i, sobretot en el tram que es disputarà a Bolívia, els copilots també tindran treball extra. En total l’etapa tindrà un traçat de 521 km, dels quals 416 km seran contra el crono. En aquesta ocasió l’especial també estarà dividida en dos sectors, el pas per la frontera entre Argentina i Bolívia es farà neutralitzat

(Text i foto:Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.