Lleuger augment de les reclamacions a Consum

El servei d’atenció al consumidor ha atès un 10% més de reclamacions en la primera meitat de l’any que en el mateix període de l’any passat. Allotjaments turístics, vehicles i electrònica segueixen sent els sectors que més queixes generen. S’han tramès sis propostes d’expedients sancionadors.

Les reclamacions a Consum han augmentat els sis primers mesos de l’any respecte del 2018. S’ha passat de 334 a 368, un 10%. De les 368 s’han solucionat la majoria, fins a 260, i només 15 han quedat sense acord. Altres estan en tramitació o han estat desestimades.

Des del servei s’analitza en positiu l’increment. El fet que les reclamacions siguin de ciutadans d’Andorra i coincideixin amb la campanya de promoció dels fulls de reclamació als comerços fa considerar el director d’Empresa i Comerç, Josep Pujol, que “ve donat perquè la gent fa més ús d’aquest dret i no perquè estiguem pitjor pel que fa a l’atenció i altres temes als comerços”.

El que no canvien són els sectors que més reclamacions generen. El dels allotjaments turístics en primer lloc amb seixanta reclamacions, amb un servei deficient o les males condicions de les habitacions com a queixes més comunes. Seguit del de l’automòbil, amb 53 demandes, i el de l’electrònica, amb 35.

Respecte de l’habitatge, Consum actua si es vulnera la llei o el contracte i en aquest sentit ha detectat una millora a l’hora de resoldre els casos. “Els professionals del sector, que també coneixen molt millor la normativa, compleixen el que marca la llei però quan hi ha algun conflicte s’avenen bastant bé a arribar a acords amb els arrendataris”, assegura Pujol.

La mitjana de temps per a la resolució de conflictes és de vuit dies. I tot i que el servei prioritza la mediació també tramita expedients sancionadors si s’infringeix la normativa, per exemple de forma reincident. En aquesta primera meitat de l’any se n’han cursat sis.

TOTES LES NOTÍCIES