Llavors per incorporar a la teva dieta

Aquests ingredients han arribat a convertir-se en un element indispensable en alguns plats i restaurants. Però hi ha molts altres tipus de llavors a part de les conegudes pipes de gira-sol, i cadascuna d’aquestes aporta uns valors nutritius diferents:

  1. Les pipes de carbassa ajuden a contrarestar els nivells baixos d’estrògens, per la qual cosa poden ajudar a les dones en l’etapa de la menopausa, controlant els fogots, millorant l’estat d’ànim i atenuant les migranyes. També són beneficioses pel sistema cardiovascular, equilibrant els nivells de colesterol; i prevenen dels problemes de pròstata.  
  2. La quinoa és una llavor amb alts continguts nutritius: té molta proteïna, és rica en calci, magnesi i manganès, i és una bona font de vitamina B i E i fibra.
  3. Les llavors de cànem són riques en proteïna, àcids grassos i vitamina E. El seu alt nivell de fibra i, la varietat d’amonoàcids essencials i fitosterols que conté fan que sigui considerada un súper aliment.
  4. Altament energètiques i riques en omega 3 i antioxidants, les llavors de chia són recomanades per millorar el rendiment esportiu i una opció per disminuir la ingesta de sucre. A més, la seva versatilitat fa que es puguin incorporar a molts plats: des de batuts fins a hamburgueses.
  5. Amb importants component nutricionals com el caci, el magnesi, el zinc, la fibra, el ferro, la vitamina B1 i el fòsfor, les llavors de sèsam poden combatre el colesterol dolent. En general poden ajudar a prevenir molts problemes de salut, influint els símptomes premenstruals.
  6. Les llavors de lli ajuden a controlar la hipertensió i el colesterol i redueixen el risc de patir malalties hepàtiques. A part, l’oli de lli fermentat s’ha provat eficaç en el tractament de la dermatitis atòpica quan s’aplica sobre la pell.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.