Tots els comerços d’Andorra tindran l’oportunitat, durant els propers mesos, d’afegir-se a l’eina de Google Business Photo que mostra l’interior dels establiments en 360º, de la mateixa manera que ho fa Google Street View però per dins. El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, ha informat que s’ha aconseguit un acord amb Google perquè tots els comerços s’hi puguin afegir, i en lloc d’haver de pagar els fotògrafs certificats de la companyia, s’han format quatre persones del programa de treball temporal que durant sis mesos faran aquesta feina. El secretari d’Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, ha indicat que la voluntat és que els comerços petits siguin els que més s’impliquin en el projecte, i s’han comptat uns 1.700 possibles adherits.
L’eina Google Business Photo mostra l’interior de locals comercials fotografiats a 360º, de la mateixa manera que Google Street View mostra els carrers de les ciutats. Aquesta eina pretén acostar els negocis als ciutadans i ser un element per afavorir la comunicació amb els clients. Així, el Govern ha aconseguit un acord amb l’empresa perquè tots els comerços del país s’hi puguin afegir de manera prioritària. Tal com ha explicat el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, aquesta és una mostra de la confiança que genera el Principat.
El projecte està adreçat principalment als petits comerços, que són els que Google té més dificultats per captar a altres països, i que a més són els que solen tenir menys recursos per a la seva comunicació. Normalment poder sortir a Google Business Photo té un cost per als comerços, que han de contractar un fotògraf certificat per la companyia, i que sol ser d’uns 300 euros per a un local d’uns 60 metres quadrats. A Andorra, però, s’ha optat per agafar quatre persones del programa de treball temporal en benefici de la col·lectivitat i formar-los perquè facin aquestes fotografies sense cost per als comerços.
S’ha calculat que s’hi podrien afegir entre 1.700 i 1.800 comerços, i que la feina es podria fer en uns sis mesos, i per tant aquest serà el cost que tindrà per al Govern, però que surt de la partida prevista per al programa de treball temporal. Ja s’ha fet una prova pilot amb vint comerços d’Andorra que han estat fotografiats i pujats a la plataforma virtual. A més, des de Turisme s’ha començat a contactar amb tots els establiments perquè es puguin anar adherint al projecte. S’ha començat pels 287 que ja estan registrats a Google places, però es continuarà amb tota la resta, i mentre dos fotògrafs s’ocuparan del nucli urbà d’Escaldes-Engordany i Andorra la Vella, els altres dos aniran a la resta de zones del Principat.
Aquesta iniciativa, però, tindrà una durada determinada que s’ha calculat de sis mesos però es podrà allargar si es necessita més temps. Un cop finalitzi el projecte, els establiments de nova creació o els que vulguin actualitzar les seves fotografies ho hauran de fer pagant les imatges, com es fa als altres països.
El secretari d’Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, ha indicat que aquesta iniciativa permetrà una presència important del comerç andorrà en la principal eina de mapes i serà una nova opció per connectar amb els clients, que s’emmarca en el projecte d’smart country del Govern.