LinkedIn marcarà els continguts generats amb IA

Una persona a la recerca d'informació a Internet (AMIC)
Una persona a la recerca d’informació a Internet (AMIC)

Seguint la tendència que han començat a delinear altres plataformes en línia, la xarxa social professional LinkedIn ha comunicat que s’adhereix als principis de la C2PA (Coalició per a la Procedència i Autenticitat del Contingut, per les seves sigles en anglès) i que, conseqüentment, marcarà d’una forma distintiva els continguts generats mitjançant intel·ligència artificial (IA) publicats en les seves pàgines.

La comesa de la C2PA és, precisament, el desenvolupament d’estàndards tècnics que permetin certificar l’origen dels continguts digitals, de manera que els internautes puguin identificar la font i contrastar la seva autenticitat, així com distingir allò que ha estat generat mitjançant IA del creat per persones.

Per exemple, les imatges generades mitjançant IA, lluiran una petita etiqueta de la C2PA a la cantonada superior dreta que, en prémer-la, desplegarà més informació sobre aquella imatge. Aquesta etiqueta es generarà de manera automàtica a partir de les dades de codi incrustades en la imatge pels serveis de generació que s’adhereixin a les pràctiques de la C2PA.

Aquesta identificació roman en la imatge, fins i tot, després d’haver-la descarregat, per la qual cosa qualsevol persona podrà utilitzar l’eina Verify de la C2PA per a obtenir més informació sobre aquella imatge.

No obstant això, encara hi ha contingut generat per IA que s’escapa al procés d’etiquetatge de la C2PA, per la qual cosa LinkedIn posarà a la disposició dels seus usuaris les facilitats necessàries per a reportar manualment contingut que sembli violar les Polítiques de la Comunitat Professional de la plataforma. Entre aquests continguts trobarem el text.

Entre les companyies que conformen la C2PA trobem noms il·lustres de la intel·ligència artificial, com OpenAI, Google, Microsoft, AWS (Amazon), Intel, Qualcomm, o Adobe, així com altres empreses del sector tecnològic com Sony, ARM, Nikon, Cànon, TikTok o Leica.

TikTok ja va adoptar les etiquetes de la C2PA per als continguts generats mitjançant IA, mentre que Meta va adoptar la seva pròpia codificació “Made with AI” per a les seves xarxes Facebook, Instagram i Threads.



Per Tecnonews

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]