L’impacte econòmic de Scalada Mater Natura assoleix els 13,4 MEUR

campEl ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, ha presentat aquest matí davant els agents turístics el balanç de les 17 actuacions realitzades de l´espectacle Scalada Mater Natura del Cirque du Soleil.

El ministre s´ha mostrat satisfet pels resultats obtinguts i ha qualificat “d´esdeveniment de l’estiu” la funció de la companyia canadenca que enguany tornava al Principat amb set actuacions més respecte l’any passat i amb un espectacle completament nou.En concret, l’impacte econòmic net de Scalada Mater Natura ha estat de 13,4 milions d’euros descomptant ja els 2,55 milions d’ euros que ha costat la seva contractació.

Així doncs, s´ha registrat un augment de 7,5 milions d’euros de retorn econòmic net respecte l’any anterior.En aquesta segona edició hi ha hagut un increment dels ingressos procedents de les entrades (387.456 €) i de patrocinadors ( 69.212 €). En total, els ingressos han estat de 465.608 € mentre que les despeses logístiques i de contractació de la companyia s´han situat en els 3,02 € milions d’euros.

Scalada Mater Natura ha estat un dels principals atractius per als visitants durant el juliol. Del total de visitants rebuts, un 80% són turistes que han passat 2,42 dies d’estada al país generant 125.215 pernoctacions.

La despesa total realitzada es de 14,4 milions d´euros dels quals 13,7 milions d´euros corresponen a turistes.La bona acollida de l’espectacle per part del públic s’ha reflectit en l’ocupació de les 17 funcions programades que de mitjana ha estat del 95% amb un total de 80.950 persones.

Els assistents han valorat la funció del Cirque du Soleil en un 8,7 sobre 10 tal i com es reflecteix en una enquesta online realitzada a més d´11.000 espectadors.Entre els aspectes més ben valorats pels espectadors en destaca l’atenció rebuda per part del personal (9,1), el temps d’espera per accedir a l’espectacle (9) i el procés de reserva de les entrades (8,3) augmentant així, la valoració rebuda respecte l’any passat gràcies a les millores tecnològiques introduïdes.

D’altra banda, la majoria dels assistents afirmen que van assabentar-se de l’espectacle a través del web www.visitandorra.com el qual va rebre 1,5 milions de visites, un 24% més que la primera edició de Scalada. Els espectadors també s’han informat sobre la funció a través d´un familiar, amic o conegut i també amb l’anunci de televisió. A més, la majoria dels assistents no són els mateixos que l’any passat. En concret, tres de cada quatre espectadors no van assistir a la primera edició de Scalada.

Pel què fa a la procedència del públic, la majoria dels espectadors, un 68,3% procedeixen d’Espanya – i d’aquests, un 76% són catalans- mentre que un 20,5% són andorrans o residents, un 8,2% són francesos i la resta, són d’altres països.Tots ells, a part d’assistir a Scalada Mater Natura, han aprofitat la seva estada al país per realitzar altres activitats com ara anar de compres, gaudir de la gastronomia del país, descansar i descobrir el patrimoni natural d’Andorra.

En aquesta segona edició, l’impacte mediàtic – de 725.595€- també ha estat superior respecte l’any passat destacant sobretot l’aparició de reportatges al Journal 20 heures de TF1 ( 6,5 milions d’audiència) i France Info ( 1,9 milions d´audiència) a França o bé, a TN Migdia de TV3 ( 650.000 espectadors) o a La Vanguardia Digital ( 1,1 milions de lectors).

TOTES LES NOTÍCIES