En els últims anys, el panorama de les xarxes socials ha evolucionat molt, i han aparegut una gran quantitat de nous canals: generalistes, professionals, temàtics, etc. Les empreses saben que tenir presència a la xarxa és cada dia més important però, ¿val la pena estar a tot? La plataforma de comerç conversacional que permet a les empreses interactuar de forma instantània amb els seus visitants iAdvize ha elaborat un llibre blanc en el qual explica les característiques de les principals xarxes socials, a quin tipus de públic va dirigit, i com adaptar el contingut per a cada una.

Abans de començar a obrir perfils de xarxes socials, la marca ha de saber què permet fer cadascuna, i si és atractiva o no per al seu matge i la seva target:

Twitter: Twitter és una de les dues xarxes socials que més usuaris utilitzen tant a Espanya com al món. Es caracteritza per permetre publicar missatges de 140 caràcters o menys. Per aprofitar-la, les empreses poden buscar clients mitjançant recerques (per al que són especialment útils els hashtags) o compartir continguts que atreguin als usuaris cap a la marca. A més, és especialment útil per als negocis que vulguin construir i mantenir relacions amb els seus clients, fomentar la seva marca i generar vendes o trànsit.

Facebook: És la xarxa més usada a Espanya, considerada generalista i d’ús massiu. Les marques poden intercanviar opinions a través d’ella amb la seva comunitat gràcies a les pàgines de fans, en la qual poden, segons la seva línia editorial i la seva estratègia digital, oferir continguts d’interès per als seus clients, alhora que animen la pàgina, publiquen informació sobre els seus productes, ofereixen descomptes i ofertes especials, comparteixen fotos i vídeos o creen esdeveniments.

Instagram: Es caracteritza per ser una xarxa social estrictament pensada per compartir imatges directament tretes amb un smartphone o tablet i editar-les amb filtres. Al nostre país, el 5% dels usuaris segueix a alguna marca de qualsevol sector a Instagram, i les empreses poden aprofitar-la per publicar un contingut visual atractiu i crear i promoure un univers propi, alhora que genera trànsit cap al lloc web o els comptes en altres xarxes socials.

Google+: És una xarxa social que integra els diferents serveis de Google, i els usuaris actius són homes d’entre 25 i 34 anys. L’administrador de la pàgina de la marca pot afegir al públic objectiu als seus cercles i animar el flux de novetats publicant continguts variats. Una de les seves avantatges és que Google+ permet controlar el contingut de la pàgina, i els fans no poden publicar directament en el mur.

Linkedin: L’objectiu principal d’aquesta xarxa social és posar en contacte a professionals per millorar la seva productivitat. En ella, les marques poden crear pàgines per promoure les activitats de l’empresa mitjançant la publicació de novetats, desenvolupar la imatge corporativa, contractar i posar-se en contacte amb els seus empleats.

Snapchat, Vaig venir, Tumblr, etc .: Les xarxes socials alternatives es fan servir sobretot per publicar fotos i vídeos. En snapchat, que suma 100 milions d’usuaris, es poden compartir durant un temps limitat i amb els usuaris seleccionats. Vaig venir s’utilitza per llançar vídeos de sis segons de durada, i Tumblr publicar text, imatges, vídeos, enllaços i sons en el seu perfil.

Però, ¿a quina hora public meus continguts?

Hi ha molts estudis que intenten demostrar que existeix el moment ideal per a publicar continguts en xarxes socials. Però per iAdvize triar l’hora a la qual pujar continguts és una mica més complex. “No és tan senzill com canviar l’estat a Facebook entre les 13 i les 16h, o publicar un tweet un dilluns a les 9 del matí, sinó que cal tenir el compte el sector d’activitat i l’empresa”, explica Julien Hervouët , CEO d’iAdvize. Publicar en aquests horaris pot allunyar la marca de la seva target, pel que el millor és descobrir a quina hora hi ha més usuaris actius.

Un altre aspecte que és important recordar és que cadascuna de les xarxes socials funciona amb una lògica diferent, de manera que duplicar un contingut en tots els canals pot estalviar temps, però no és una opció que satisfaci al públic. “Abans de publicar un contingut, és important conèixer el context i les particularitats de cada plataforma. Les xarxes socials ofereixen un ventall de funcions que permeten diferenciar-te de la competència: la possibilitat de compartir imatges o vídeos i URL, i fins i tot l’ús de hashtags, que en general fomenten la participació. Pel que fa a l’estil, cal conservar la mateixa estratègia, i assegurar-se que les publicacions siguin pertinents per al target i l’empresa “conclou Julien Hervouët.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada