L’exposició “Henri Cartier-Bresson-L’imaginaire d’après nature” apropa 1.000 visitants mensuals al Museu del Tabac

La mostra del fotògraf francès Henri Cartier-Bresson que ha acollit el Museu del Tabac ha rebut, en tres mesos, 2.743 visitants, dels quals 661 han estat escolars.

L’exposició, que ha estat organitzada amb la col·laboració de l’Aliança Andorranofrancesa i comissariada per Emmanuelle Hascoet, representant de Magnum Photos; es va inaugurar el 14 de gener i ha estat oberta al públic fins al 17 d’abril. Les fotografies seleccionades feien un recorregut pels viatges que el fotògraf va fer, entre altres, a Itàlia, Espanya, Mèxic, EUA, Índia, Xina, Rússia o Japó.

Henri Cartier-Bresson (1908-2004), una de les figures mítiques de la fotografia del segle XX, va ser un testimoni imprescindible i atent dels esdeveniments polítics i socials que van marcar el segle XX.  Va ser un dels pioners del fotoreportatge, i cofundador de l’agència Magnum Photos. HCB, com se l’anomena, va adquirir renom internacional, gràcies a les seves fotografies en blanc i negre, preses amb la seva càmera Leica. Des dels fets històrics més rellevants del segle XX fins a cares de personatges anònims, HCB va saber captar una multitud d’instants presents que són el testimoni de la condició humana i del temps que passa.

La Història amb majúscula, la dels pobles que fotografia durant la Guerra Civil Espanyola, a l’alliberació de París, durant els primers mesos de la República Popular de la Xina i a l’URSS, passant per l’Índia de Gandhi. O la història amb minúscula d’homes i de dones anònims que va immortalitzar en posats de la vida quotidiana: a les vores del Marne, a Sevilla, a Barcelona o a Madrid. Henri Cartier-Bresson va completar la crònica del segle XX amb retrats il·lustres com el pintor Matisse, el filòsof Jean-Paul Sartre i el matrimoni de científics Irène i Frédéric Joliot-Curie.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *