L’Escola Agrària del Pirineu ofereix dues formacions vinculades al món formatger

Alumnes d'un curs d'elaboració de formatges a l'escola Agrària del Pirineu. (Foto: RàdioSeu/Albert L. Cobo)
Alumnes d’un curs d’elaboració de formatges a l’escola Agrària del Pirineu. (Foto: RàdioSeu/Albert L. Cobo)

L’Escola Agrària del Pirineu (EAP) ha obert les inscripcions per a participar en dues formacions vinculades al món dels formatges. Del 26 al 28 de febrer es durà a terme a les instal·lacions de Bellestar (Alt Urgell) el curs “Afinat de formatges”, mentre que el 12 i 13 de març es farà el taller “Elaboració de formatges de pasta cremosa tipus ‘torta'”. 

La primera proposta, amb una durada de 20 hores, se centrarà en la maduració, una de les etapes que més influeix en les propietats organolèptiques del producte. Els assistents aprendran sobre la importància de les condicions de la cava i les feines que cal fer per a cada tipus de formatge. També coneixeran quins són els problemes més habituals en aquesta etapa, i se n’estudiaran les causes i les possibles solucions. El curs anirà a càrrec del tècnic formatger Patrick Anglade i de Pere Pujol, de la formatgeria el Molí de Ger, que es visitarà durant les classes.

Pel que fa a la segona formació, amb una durada de 15 hores, va destinada a professionals amb experiència que vulguin millorar l’elaboració dels seus productes o que vulguin incloure’ls com a novetat en la seva oferta. Així, s’exposa que “la diversificació permet arribar a un ventall més ampli de públic, la qual cosa repercuteix en la rendibilitat de les formatgeries”. En aquest sentit, el curs vol donar resposta a una de les demandes més recurrents: la fabricació de formatges de pastes cremoses amb tendència a liquar-se, des de gustos suaus fins a gustos més forts.

El programa formatiu, dirigit per Ángel Luís López, tècnic formatger i professor del Centro de IFAPA (Hinojosa del Duque), exposarà les fases tecnològiques d’elaboració de formatges de pasta cremosa tipus “torta”; els paràmetres a controlar i valors objectius en cada una de les fases; la pràctica a la formatgeria d’elaboració de formatges de pasta cremosa d’aquest tipus i les seves condicions d’afinat.



Inscripcions obertes

Les inscripcions es poden fer emplenant un formulari a Internet (https://forms.office.com/e/svYsMmvxa8 i https://forms.office.com/e/uxBLy8vLW4). El cost dels cursos és de 32 euros. Les persones que facin la formació hauran de portar bata, gorra i calçat impermeable. Per a més informació es pot enviar un correu a nvalls@gencat.cat o bé trucar al telèfon 973 35 23 58.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]