escaladaTot i que sembli un esport complicat, en realitat l’escalada és apta per a qualsevol persona, només cal practicar per aprendre a escalar de la forma correcta.Tant si es practica en plena natura com en un rocòdrom, s’exerciten gairebé tots els grups musculars.

La major part de la força es concentra en els braços i les cames, que han d’aguantar la càrrega del cos, però també el tors està molt implicat, de fet, les espatlles, l’abdomen i l’esquena són fonamentals. Així, si es fa escalada dues vegades a la setmana es poden enfortir i tonificar els músculs de gairebé tot el cos, però també s’adquireix major flexibilitat, es millora la coordinació i l’equilibri. Un altre dels beneficis per a la salut és que es poden cremar unes 800 calories en una hora.

Per altra banda, aquest esport també proporciona major confiança i seguretat en un mateix, millora l’autoestima, l’atenció, la capacitat de prendre decisions i la concentració. A més, ajuda a eliminar estrès, ja que durant l’exercici l’únic en què es pot pensar és en avançar, deixant de banda els problemes quotidians. Un factor molt important a tenir en compte és que mai s’ha de practicar l’escalada en solitari per a major seguretat, s’han de fer uns estiraments previs, i no cal excedir-se en l’entrenament per evitar lesions i contractures.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada