Les tecnologies que transformaran la forma de vendre

Avanade ha presentat a NRF 2018, el major esdeveniment del món del sector Retail, algunes de les tecnologies que marcaran la seva evolució en el futur més immediat. Machine Learning, Intel·ligència Artificial, Realitat Augmentada i Realitat Virtual són les principals tecnologies que han pogut descobrir i experimentar, de la mà dels experts d’Avanade, els més de 35.000 assistents a la fira que va tenir lloc a Nova York del 14 al 16 de gener.

Gràcies al nostre Digital Retail Lab, els màxims responsables de més de 18.000 empreses del sector, van tenir al seu abast un espai privat i immersiu en què van descobrir com canviaran les botigues i l’experiència de compra en els propers anys.

Agrupades en tres modalitats – Gestió Intel·ligent de Campanyes, Experiència Unificada de l’Empleat en Botiga i Comerç a través de Realitat Mixta – Avanade reproduïa escenaris reals i experiències de compra a través de les quals els assistents descobrien l’impacte que poden arribar a generar aquestes solucions tecnològiques en termes operacionals.

“El 52% dels retailers planeja utilitzar solucions d’Intel·ligència Artificial a les seves botigues en els pròxims dos anys. Però no n’hi ha prou amb implementar la tecnologia. Cal fer-ho amb sentit. És fonamental que coneguin com incorporar-la de forma adequada al seu model de negoci per proporcionar avantatges competitius”, afirmava Marc Suárez, director d’Europa d’Avanade per al Sector Retail. “És important que els retailers comprenguin quin serà l’impacte d’aquestes tecnologies tant en el consumidor, com en la gestió de la cadena de subministrament i la configuració de les seves botigues o en les tasques dels seus empleats”, insistia Suárez.

Els chatbots basats en Intel·ligència Artificial han estat una de les tendències destacades durant la Fira, on s’ha posat de manifest l’enorme benefici que poden suposar per a les empreses, en fer les interaccions (a través de tots els canals) amb els usuaris (tant interns com externs) més senzilles, directes i útils. Gràcies a solucions de Machine Learning i Intel·ligència Artificial, els chatbots es convertiran en les eines que informin sobre productes, preus i promocions, facin recomanacions, solucionin dubtes i ajudin a finalitzar compres.

Per la seva banda, les solucions de Realitat Virtual i la realitat augmentada també van tenir una gran quota de protagonisme. Un nou canal de venda personalitzat està sorgint gràcies a la maduresa d’aquestes tecnologies, que fan possible combinar els mons físic i digital en una única experiència. Aquesta nova modalitat de compra promet ajudar els retailers a resoldre els conflictes que en moltes ocasions es produeixen entre les experiències online i offline, proporcionant així una compra creuada veritablement fluïda.

Sobre aquestes tecnologies, Corine Vives, General Manager d’Avanade per a Espanya i Responsable a nivell mundial de l’Àrea de Negoci de Retail de la companyia, afirmava “Permeten a les empreses de Retail augmentar la seva oferta comercial, a través de l’accés a catàlegs de productes més amplis, no limitats únicament a l’espai físic de botiga”. “A més d’una experiència immersiva per al client, permetrà, en el curt termini, establir un nou canal de compra, molt més personalitzat i reutilitzable en nous espais i àmbits – inclosa la casa – que formen part de la vida dels consumidors, i on tradicionalment els retailers no tenen presència”, conclou Vives

NRF 2018 ha estat així, un any més, el millor escenari en el qual mostrar com les tecnologies emergents es poden utilitzar per ajudar els retailers a fusionar amb èxit les experiències digitals i físiques. “Estem convençuts que les nostres presentacions durant aquests dies han servit perquè els retailers hagin conegut l’aportació al negoci que aquestes tecnologies poden proveir i, comprenguin millor com es poden aplicar a la seva realitat específica amb resultats tangibles”, concloïa Suárez.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.