Les sortides a cavall es triplliquen i les excursions a peu continuen tenint bona acceptació a la Massana

“Aquest estiu, el comú de la Massana ha acabat de consolidar els seus productes turístics. Les tres propostes que oferim per conèixer el patrimoni natural i cultural ja es venen per si soles i a partir d’ara hem de ser capaços de marcar-nos nous objectius”. Aquesta és la reflexió del Conseller de Turisme, Comerç i Dinamització, Sergi Balielles, un cop comprovats els resultats positius d’aquesta temporada d’estiu.

Pel que fa a les excursions guiades a les Valls del Nord – cofinanciades i promogudes conjuntament pel Comú i hotelers de la Massana i Ordino- el resultat ha estat de nou contundent: 1.155 tiquets venuts. Aquesta proposta ja va tenir un gran impuls l’estiu passat, en què es va doblar l’oferta, amb una xifra molt similar a enguany (1.120 persones) i durant aquesta temporada s’ha mantingut la bona acceptació. Els tiquets es podien comprar a l’Oficina de Turisme o bé directament als establiments hotelers. Totes les propostes han tingut bona acollida i cada visitant ha pogut triar la més adequada per a la seva preparació física. La proposta de nivell més baix, el tomb al Riu Pollós, ha estat ideal per a les famílies amb nens, mentre que altres excursionistes han preferit una ruta més llarga, com ara l’excursió al Pla de l’Estany i al Pic de Llacs.

D’altra banda, les excursions a cavall al Parc Natural del Comapedrosa s’han tornat a tancar amb un balanç excel•lent i triplicant la xifra de la passada edició. En total s’han venut prop de 300 tiquets. Cal destacar l’elevat nivell de satisfacció de totes les persones que han provat l’experiència d’accedir al parc a lloms d’un cavall.

Recordem que cada sortida té màxim de cinc places, degut a les característiques de l’activitat.

Pel que fa a les visites teatralitzades del Sisquet de Cal Sinquede, la xifra de visitants ha augmentat un 23%. Hi han participat 227 persones. “Pensem que hi ha tingut a veure el canvi d’horari, que es va traslladar de la tarda al vespre, després d’analitzar els resultats de la campanya anterior”, afirma Balielles.

El departament de turisme ja està treballant amb diferents propostes per aquesta tardor, conjuntament amb les associacions de la parròquia. El cònsol major, David Baró, remarca la importància del treball conjunt amb els ciutadans i amb els diferents agents econòmics i socials per fer avançar la parròquia, tant a nivell de la millora dels serveis com per a la promoció turística. “Entre tots, estem construint una parròquia viva i dinàmica”.

TOTES LES NOTÍCIES