El britànics coneixen cada vegada més Andorra, i també a l’estiu. Les reserves per aquest any ja igualen les arribades del 2012, segons ha informat el responsable del touroperador Nielson-Thomas Cook a Andorra, Iain Archer. El que els atrau és la possibilitat de fer caminades per la muntanya amb un nivell de dificultat baix i mitjà i la bona connexió amb Barcelona.

L’estiu del 2012 van arribar una cinquantena de turistes britànics. Són pocs, és cert, però és una xifra que cada any va en augment, i aquest ja serà el tercer estiu que Nielson-Thomas Cook porta turistes anglesos al Principat. Enguany ja hi ha la cinquantena de reserves fetes, cosa que fa ser optimista a Archer, doncs ‘com a mínim’ vindran tants com l’any passat. El representant del touroperador britànic apunta que ‘cada vegada hi ha més informació per al mercat britànic’ sobre l’oferta d’Andorra a l’estiu, i això permetrà un creixement, encara que moderat.

Per aquesta campanya estan venent quatre hotels –dos de Soldeu i altres dos d’Arinsal- i han editat un futlletó ‘molt bonic’, ha explicat el representant del touroperador britànic a Andorra, tot reconeixent que malgrat es va aconseguint atreure cada vegada més turistes anglesos, a l’estiu es competeix amb altres destinacions com Itàlia, Àustria, o els Alps, ‘i és difícil’.

Archer ha explicat que el que agrada d’Andorra als britànics per als mesos d’estiu són els bons preus dels hotels –bastant més econòmics que no pas d’altres destinacions i amb bons serveis de spa i atenció al client-; la connexió amb Barcelona, que permet combinar estades per visitar la ciutat comtal i el Principat; i la possibilitat de fer caminades per la muntanya amb nivells de dificultat baixos i mitjans. A més, l’oferta de Thomas Cook és ‘més flexible’ que la de l’hivern, i cadascú escull el tipus d’estada que vol fer, la llargada, les dates, etcètera. El client que ve a l’estiu és més ‘gentil’, segons Archer, i de més edat –la majoria per sobre dels 40 anys- que no pas el britànic que ve a l’hivern.

Balanç positiu de l’hivern malgrat perdre alguns clients

El representant de Thomas Cook a Andorra fa una valoració positiva de la campanya d’hivern, tot i reconèixer que aquesta temporada 2012-2013 han vingut ‘una mica menys’ que no pas l’anterior. S’havien previst 10.500 viatges, i en total se n’han venut poc més de 10.000. Entre Nadal i fins a mitjans de març hi ha hagut cinc vols setmanals, i des de finals de març fins a Setmana Santa tres. En total, hi ha hagut un vol menys que durant la temporada 2011-2012.

Archer atribueix aquest descens a una ‘estratègia de reduir la capacitat per donar estabilitat als números’, per això no veu la davallada de manera negativa. A més que la baixada no és tan acusada com la dels darrers anys. Assegura també que han evitat les vendes a últim moment a preus molt rebaixats, aprofitant la demanda de millor qualitat després de les nevades caigudes, que asseguraven els gruixos i la qualitat de la neu. Per al touroperador és millor tenir una mica menys de capacitat però que tots els vols vagin al 95% d’ocupació, explica.

La lleu pèrdua de clientela britànica s’ha hagut de notar, sobretot, a Arinsal i al Pas de la Casa, on les reserves han baixat entre el 10% i el 15%. Archer ha explicat que el mercat ha evolucionat i que ara hi ha menys debutants i els esquiadors britànics que opten per viatjar a Andorra són més experimentats. Per això, els és més atractiva Grandvalira, que ofereix més quilòmetres esquiables. A més, també hi ha el fet que el mercat busca hotels de tres o més estrelles a bon preu, i a Soldeu l’oferta hotelera és més ampla.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada