Als nostres mercats podem trobar dos tipus de gambes, l’anomenada blanca, de color de blanc a rosenc, i la vermella, de to vermellós amb reflexos de vegades violeta.

En tots els casos, la gamba destaca per ser un aliment amb un alt contingut en aigua, el 74%, i amb poder calòric escàs: al voltant de les 70 – 80 calories per als 100 grams consumits. Es tracta, doncs, d’un aliment interessant que es pot incloure en les dietes d’aprimament, amb la salvetat que, per l’absència en fibra i d’hidrats de carboni, la sensació de sacietat no és molt pronunciada.

El contingut en greix és baix i se situa al voltant del 2%, principament insaturat, beneficiós per a la salutat. Aquest fet resulta interessant ja que neutralitza el colesterol que, d’altra banda, també aporta el consum de gambes.

Les gambes també destaquen per ser un aliment ric, en proteïnes, vitamines i minerals. En relació amb les proteïnes, la proporció és de 21 grams per cada 100. Tot i amb això, les gambes són més dificils de digerir que altres aliments proteics.

En relació amb les vitamines, les més notables són la B i la E; mentre que de minerals destaca la presència de iode, que resulta beneficiós per al nostre metabolisme. Entre d’altres funcions, regula el nivell d’energia i ajuda a processar els hidrats de carboni. També té una acció d’enfortiment del cabell, de la pell i de les ungles.

Com a precaució, però, el consum de gambes ha de ser limitat o evitat per les persones que pateixen de gota o d’hipertensió. Això és degut a l’elevada quantitat de purines, que augmenten la concentració d’àcid úric.

Les gambes són, en general, un aliment saludable, amb precaució per a certs col·lectius i sempre amb un consum moderat, com passa habitualment amb la majoria d’aliments.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada