Les figures de xocolata, principal reclam de les mones

La crisi i la pèrdua de la tradició de celebrar la pasqua fa que els clients cada cop es decantin més per les figures de xocolata que no pas per la mona sencera, ja que així ‘el compromís ja està fet’, ha assenyalat el responsable de la pastisseria Vives, Jaume Vives. També des de l’Espiga d’Or, el seu propietari, Manel Pons, ha constatat aquest ‘canvi d’hàbit’ i per això han optat per fer més peces de xocolata que no pas pastissos. L’estrella, un cop més, han estat les Monster High.

Tot i que els pastissers esperen que gran part de les mones s’acabin de vendre entre diumenge i dilluns, les previsions no són massa optimistes i és que, com ha passat amb altres productes estacionals, la pèrdua de tradicions i la crisi han fet disminuir les vendes any rere any. Respecte a fa sis o set anys, ha apuntat el responsable de la pastisseria Vives, Jaume Vives, es ven ‘molt menys de la meitat’. ‘ La gent compta menys o més econòmic i el que es considera un caprici no es fa’, ha afegit.

Davant d’aquesta situació, els pastissers s’han adaptat a la demanda i opten per potenciar més les peces de xocolata que la mona completa amb pastís i figura.

Les estrelles, com passa en altres tipus de regals, són les nines Monster High però també segueixen tenint sortida clàssics com les figures de Mickey Mouse, Minnie, Kitty o Son Goku. ‘Curiosament, des de fa un parell d’anys o tres es demanen molt figures que surten en aplicacions de telèfons’, ha indicat Vives. És el cas, per exemple, dels Angry Birds.

Per la seva part, les mones han reduït la seva mida, segons ha explicat el responsable de l’Espiga d’Or, Manel Pons. Les més grans, fetes per a 10 persones, han passat a ser per a sis ‘perquè no es volen gastar tants diners’, ha assegurat.

Triomfen els pastissos tradicionals, com el Sacher, de mantega, de fruites o de rovell d’ou.

Els preus van des dels dos a quatre euros per als ous de xocolata més senzills fins als 100 euros de les mones més elaborades.

TOTES LES NOTÍCIES