Les estacions esperen superar els 2,5 milions de dies d’esquí

Les estacions d’esquí del país ja es preparen per a una nova temporada d’hivern en la qual esperen assolir la venda de més de 2.520.000 dies d’esquí. Així ho han transmès aquest dimarts els màxims representants de Grandvalira, Ordino Arcalís i Vallnord Pal-Arinsal en l’acte de presentació de les novetats de cara a la temporada hivernal 2019-2020. D’aquesta xifra, Grandvalira espera situar-se en els 1,8 milions de dies d’esquí, Vallnord Pal-Arinsal vol superar els 500.000 i recuperar així la davallada del 7,8% que va experimentar la temporada passada i, Ordino Arcalís, que l’any passat es va quedar vora els 200.000, espera arribar enguany a la xifra dels 210.000.

Entre les novetats més destacades, el director de Grandvalira,  Alfonso Torreño, ha destacat que, tot i que el darrer any ja es van començar a incorporar productes d’Ordino Arcalís, “ara tocava fer-ho bé” i per aquest motiu, la plataforma Grandvalira Resorts permetrà que el client entengui bé la diferència entre les dues estacions i que es esdevingui ” un segell de qualitat”, ja que Ordino Arcalís mantindrà la seva identitat de marca, però “aprofitarà el millor de la gestió que tenim a Grandvalira”.

L’estació ha destinat fins a 13 milions d’euros a la innovació, la creació de noves infraestructures i la millora de la qualitat dels serveis. Entre els més destacats, es troba un nou sector d’entrada al domini, al sector Peretol, i se suma així als sis existents. També s’ha modificat un telecadira, allargant-lo fins al Pla de les Pedres; s’han incorporat quatre teleesquís nous (dos al sector Grau Roig, un al Peretol i un a Soldeu), i s’han creat fins a set pistes noves (algunes d’elles modificant les ja existents), entre d’altres. A banda, també s’ha creat una zona especial per a debutants, ja que era “la millor manera de connectar el poble amb l’estació” i un aparcament, amb 450 places, que serà gratuït un cop s’hagi adquirit el forfet del domini que, a més, permetrà l’accés de manera gratuïta a Ordino Arcalís.

Pel que fa a Ordino Arcalís, el seu director,  Xabier Ajona, ha indicat que aquesta temporada l’objectiu és consolidar els projectes engegats els darrers dos anys. La integració a Grandvalira “ens ajudarà a reforçar la nostra oferta, sense perdre la identitat pròpia de cadascun dels productes” i, per la compra d’un forfet de quatre dies, els clients podran accedir a Grandvalira durant un dia. L’estació espera, si les condicions ho permeten, començar la temporada el 15 de novembre i allargar-la fins al 3 de maig, oferint així un total de 170 dies d’esquí als visitants. Entre les novetats, s’ha reforçat el producte infantil amb noves instal·lacions com el que s’ha fet al  Park Agustina, s’han fet inversions importants en la producció de neu i s’ha renovat el parc de màquines llevaneus. Per tant, “se segueix invertint en totes les àrees” que són menys visibles per als visitants, però necessàries.

El director de Pal Arinsal, Josep Marticella, ha assenyalat que enguany s’ha fet una inversió d’uns 3 milions d’euros a l’estació “que fa que el nostre producte sigui molt atractiu”. Tot i la capacitat superior dels altres dominis, Marticella ha fet valdre el producte  Ski&Bike, cosa que ha permès que l’estació porti sis anys consecutius obtenint beneficis en acabar la temporada. A banda, també s’ha apostat per la diferenciació de les zones per on passen persones que practiquen diferents esports relacionats amb la neu. Així, s’han inclòs senyalitzacions per aquells usuaris que practiquen esquí de muntanya o aquells que van amb raquetes de neu per tal que cadascú vagi pel seu traçat corresponent. Pal Arinsal espera obrir el 30 de novembre i allargar la temporada fins al 30 d’abril.

TOTES LES NOTÍCIES