lleida-blancaLes estacions d’esquí que formen part de la marca Tot Nòrdic incorporaran enguany nous lectors electrònics per conèixer millor l’ús que es fa dels circuits. Aquesta és una de les novetats que s’han donat a conèixer en la presentació de la temporada 2015-2016 a la demarcació de Lleida, que ha dut a terme aquest dimarts la Diputació.

Mitjançant un xip incorporat als forfets de temporada, els complexos d’esquí de fons podran conèixer la freqüència d’ús de les instal·lacions per part dels aficionats més fidels. Una altra novetat del sector és a Sant Joan de l’Erm. L’estació alturgellenca ha instal·lat una passarel·la de fusta per facilitar l’accés a les pistes a les persones amb problemes de mobilitat. La resta d’inversions s’han centrat en l’arranjament de l’entorn a totes les instal·lacions, com ara les de Tuixent-la Vansa, Lles de Cerdanya, Aransa, Bosc Virós i Tavascan.

Les estacions afronten la temporada amb més optimisme després de la baixada en picat de les temperatures i de les primeres nevades, que han beneficiat especialment l’Aran, l’Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà. A més a més, per a les properes hores s’espera una nevada més abundant, que pot consolidar les pistes per al pont de la Puríssima i permetre també l’obertura dels complexos de fons, que depenen completament de la neu natural.

Objectiu: 1.225.000 forfets

L’objectiu del sector és assolir en total la venda de 1.225.000 forfets, cosa que significaria un 5,4% més que la temporada anterior, quan se’n van vendre 1.160.000. Les onze estacions promocionades per la Diputació sumen, en conjunt, 494 quilòmetres esquiables, entre alpí i nòrdic, distribuïts en 245 pistes. L’oferta d’allotjament a la zona és de més de 25.000 places, al marge de les segones residències. El president de la Diputació, Joan Reñé, ha recordat la importància de l’esquí per al Pirineu, ja que genera un impacte econòmic superior als 200 milions d’euros, a més a més de 2.400 llocs de treball directes i més de 10.000 d’indirectes.

La majoria de les estacions han optat per mantenir les mateixes tarifes que la temporada anterior. És el cas de Boí Taüll, Port Ainé, Espot Esquí i Tavascan. Les d’esquí nòrdic mantindran el preu del forfet de dia, mentre el de temporada ha passat del 110 als 120 euros. Baqueira ha incrementat un 2% el preu del forfet de dia i pràcticament manté el preu del de temporada, mentre. Port del Compte ha incrementat el preu del forfet un 3,13%, després de mantenir-lo congelat els darrers anys.

Les novetats de les estacions

En conjunt, a la demarcació el sector ha invertit enguany 8,1 milions d’euros, principalment per millorar les seves instal·lacions. A aquesta xifra cal sumar-hi els 750.000 euros que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha destinat a la millora dels accessos de Port Ainé. Baqueira-Beret segueix encapçalant aquesta llista, amb una despesa de 5,5 milions, seguida per Boí Taüll Resort (1,1 milions), Port Ainé (586.300 euros) i Espot Esquí (470.000 euros). Port del Comte ha invertit enguany 292.000 euros, i Tavascan, 133.000.

Baqueira Beret presenta com a principal novetat l’estrena de més pistes, cosa que li permet arribar a la xifra de 155 quilòmetres esquiables. L’estació aranesa també obre una nova zona d’oci, lleure i après-ski al voltant de l’Hotel Montarto i, juntament amb Torisme Val d’Aran, han posat en marxa una oficina a Tolosa de Llenguadoc per guanyar més clients al sud de França.

Boí Taüll Resort ha millorat i adequat diferents equipaments de l’estació com ara remuntadors, maquinària de pistes, vehicles de neu i neu artificial, i ha invertit en la millora de la seguretat laboral. El complex amplia la superfície esquiable en 3,5 quilòmetres, amb tres nous itineraris. També ha millorat la cafeteria i posarà en marxa una pista de gel.

Les estacions gestionades per FGC al Pallars Sobirà, Espot i Port Ainé, han destinat la inversió a millorar la seguretat, manteniment i nous productes. Espot Esquí manté el bus des de Lleida que va posar en marxa la temporada passada.

Port del Comte també ha revistat les seves instal·lacions i, com a novetat, podrà aprofitar les restes vegetals de l’entorn per produir biomassa. De la seva banda, Tavascan ha invertit sobretot en seguretat. Després de posar en marxa l’any passat el circuit inclusiu, apadrinat per Kilian Jornet, enguany va més enllà amb l’adquisició d’una cadira adaptada perquè persones amb mobilitat reduïda puguin practicar l’esquí nòrdic. Les darreres deu temporades, els complexos han fet una inversió global que ascendeix a 115,20 milions d’euros.

En l’acte també s’ha presentat la nova campanya del Patronat de Turisme de la Diputació, que aquesta temporada tindrà com a lema ‘Lleida, la Catalunya blanca’. L’objectiu és posicionar la destinació turística d’hivern al Pirineu i a les Terres de Lleida en els mercats de proximitat. Per això, la campanya s’adreça sobretot al públic potencial de Barcelona, el País Valencià, les Illes, Madrid, el País Basc i també al mercat francès. La campanya, amb un pressupost de 200.000 euros, serà present a diferents mitjans de premsa, ràdio, televisió, internet i publicitat exterior i tindrà una part interactiva, amb un concurs fotogràfic.

Text i foto: RàdioSeu

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada