El Govern ha presentat una reforma del codi de l’administració que preveu que les empreses, les autoritats i els treballadors públics només es podran relacionar a nivell administratiu de manera telemàtica, tot i que hi haurà un període d’adaptació de dos anys. Els ciutadans tindran dret a escollir si volen fer-ho telemàticament o de forma presencial. Tot això mitjançant una finestreta única. A més, permetrà que el portal electrònic d’accés a l’administració estigui operatiu les 24 hores durant els 365 anys. D’aquesta manera, les empreses que participin en un concurs públic s’hi podran presentar durant el cap de setmana, tot i que, segons ha explicat el secretari general del Govern, Jordi Casadevall, “si ho entren el dissabte comptarà com si ho haguessin fet el dilluns pel tema dels dies hàbils”. Casadevall també ha explicat que hauran de decidir si aquest projecte el desenvolupa totalment el Govern o si busquen la col·laboració d’altres administracions.

El consell de ministres ha aprovat aquest dimecres el projecte de Llei de modificació del Codi de l’Administració. L’objectiu d’aquesta reforma legislativa és regular i fomentar la utilització de les noves tecnologies entre les diferents administracions i els ciutadans facilitant i simplificant-ne la relació entre ells. El text de llei introdueix al Codi de l’Administració preceptes relacionats amb el funcionament electrònic de l’administració. N’estipulen l’esmentat funcionament a través del certificat electrònic, d’un sistema de notificació electrònica, la fixació de les bases generals de l’administració electrònica de l’Estat, així com la interconnexió de les administracions públiques i la interoperabilitat dels seus registres. A més, el nou text normatiu defineix el concepte de finestreta única, pel qual els ciutadans poden presentar els documents necessaris en les seves relacions amb l’administració al registre del Govern i de qualsevol comú, amb independència de l’administració destinatària de la documentació corresponent.

Casadevall ha explicat que la normativa actual donava cobertura parcial a la utilització dels mitjans electrònics en l’àmbit d’actuació de l’administració general. Així doncs, el text estipula una cobertura jurídica general aplicable al conjunt d’institucions públiques del país i permet l’impuls de modernització dels serveis públics dotant-los d’un marc jurídic tant en l’àmbit intern com en el de les relacions dels ciutadans amb l’administració.

La implantació d’aquest nou sistema de funcionament de l’administració, que farà avançar i impulsarà la interoperabilitat i la interconnexió de les administracions, necessita un període màxim de dos anys per ser operatiu, per la qual cosa es preveu una disposició transitòria que permeti l’aplicació plena de les mesures. El ministre Jordi Cinca ha afegit que aquesta modificació del Codi “permetrà entrar en una política d taxes discriminada en funció del canal que utilitzi el ciutadà perquè no és el mateix un tràmit en paper que de manera electrònica”. Cinca també ha dit que els funcionaris que ara es destinen a la gestió dels tràmits que es fan de manera presencial es podran destinar a altres qüestions de valor afegit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada