Les agències de publicitat denuncien que estan discriminades per les institucions respecte de les foranes

L’Associació Andorrana d’Agències de Publicitat (AAAP) ha posat de manifest novament la seva ‘preocupació’ perquè ‘una vegada més es confii en professionals de fora abans que confiar en les empreses del país’, en una clara referència, tot i que sense dir-ho, a la campanya d’Andorra Turisme de promoció turística d’hivern que du a terme Bassat Ogilvy.

L’AAAP afirma que se senten desanimats al veure com les institucions que són les ‘qui més diuen que confiem en nosaltres, acaben enviant centenars de milers d’euros a empreses foranes’. Denuncien a més que aquestes empreses ‘agafaran els diners i de cap manera contribuiran amb cap taxa al desenvolupament del país’.

Els professionals de la publicitat qüestionen que el seu sector es pugui ‘desenvolupar normalment si les grans campanyes publicitaris acaben a l’exterior’ i pregunten obertament per l’intrusisme i la competència deslleial que significa aquest tipus de contractacions.

Acusen els carrecs institucionals d’indiferència davant els seus neguits i preocupacions, i que veuen ‘amb molta impotència’ com algunes empreses van desapareixent. Reclamen més sensibilitat per salvar el sector i afirmen que al país hi ha empreses prou preparades per fer la mateixa feina que les foranes.

’Ja és hora que tinguem l’oportunitat de mostrar la nostra capacitat per fer grans coses, però si qui ha de confiar amb empreses del país no ho fa, serà molt difícil de sobreviure’, afirmen taxativament.

A més, qüestionen obertament la diferència de tracte entre unes i altres empreses a l’hora d’adjudicar els treballs, i recriminen tot el tràmit administratiu que han de fer en el moment de presentar-se a un con curs públic per l’elevat cost que els suposa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.