El  repunt que està experimentant el model de venda per subscripció gràcies, en part als nous players tecnològics, ha fet que el 80% de les empreses hagin inclòs aquest format en la seva estratègia de negoci, segons IDG. Actualment a Espanya hi ha una mitjana de 4,3 subscripcions per persona, i les previsions apunten que aquest sector a nivell global podria arribar als 85.000 milions d’euros el 2020*.

La llar és una de les àrees en què se sol utilitzar aquest tipus de formats. I és que, apostar per un sistema de compra per subscripció ajuda l’usuari a estalviar en el consum de productes o serveis recurrents, al mateix temps que li aporta flexibilitat i permet personalitzar la seva adquisició. Algunes de les subscripcions o serveis més interessants i econòmics de cara a optimitzar l’economia familiar són les següents.

Oci a tarifa Plana.- Anar al gimnàs, veure sèries, llegir llibres o escoltar música, són activitats que ja no s’entenen sense un accés il·limitat. Els serveis d’oci han experimentat en els últims anys una important transformació i viuen un moment d’esplendor gràcies a la seva venda a través de tarifa plana i amb accés il·limitat des de qualsevol dispositiu. És el cas de Netflix, per poder veure sèries i pel·lícules, Kindle unlimited d’Amazon per tenir accés i adquirir tot tipus de llibres o Spotify Premium per a la reproducció de música. Les tarifes mensuals d’aquests serveis es troben al voltant de les 10 € al mes.

Comunicació sense límits.- Companyies de telefonia com Telefónica, Vodafone o Més Mòbil van començar a pujar-se al carro dels preus més competitius i d’ús il·limitat, amb la paquetització de serveis. Alguns d’ells oferint només serveis de comunicació (telèfon fix més mòbil) i altres, afegint televisió per cable o productes amb accés a éssers i vídeos per preus que solen estar a partir de 25 € al mes.

Manetes per a tot.- Les avaries o arranjaments de la llar poden produir-se en un moment inesperat i suposen un important desemborsament en l’economia familiar. Per pal·liar això, companyies com HomeServe, ofereixen la contractació de serveis per a la cura i manteniment de la llar per a realitzar petites tasques de bricolatge, o reparacions d’avaries i millores d’electricitat, fontaneria i gas, entre d’altres, per menys de 5 euros al mes i amb 1 any de garantia en totes les reparacions. Entre la seva àmplia gamma de productes, l’usuari podrà triar el que millor s’adapti a les teves necessitats.

Cistella de la compra.- Una altra de les accions diàries que suposen una despesa important per a les famílies i a la qual dediquem gran quantitat de temps és la realització de la compra diària. Per això, companyies com Amazon han llançat un servei per subscripció que permet als seus usuaris tenir la cistella de la compra sempre plena i disponible amb productes bàsics i de primeres marques, amb la periodicitat que marqui el client i sense despeses d’enviament addicionals, independentment de l’import total de la comanda.

Cura de la salut i belleza.- La compra per subscripció de productes de bellesa i de cura corporal s’ha posat de moda, i empreses com Birchbox, promouen la prova i compra en línia de productes de bellesa i lifestyle. Així mateix, per a les famílies amb nens d’entre 0 i 5 anys disposen de Bebenube, que ofereix per menys de 20 € mensuals una caixa de productes per a la cura i manteniment del petit. I per als que volen cuidar la seva alimentació, serveis com Dietbox compten amb productes healthy per a una dieta més òptima i saludable per només 15,88 € al mes.

Per això, passar de ser client a subscriptor ajuda a obtenir importants beneficis d’estalvi i optimització d’ús de productes i serveis en el mercat, així com una experiència de compra personalitzada i de fàcil accés, extrapolable a tots els àmbits de la vida diària.

* Font: http://www.lavanguardia.com/economia/20171008/431873445856/tarifa-plana-modelo-economico-suscripcion.html 

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada