Antigament consumida per egipcis i grecs, l’endívia és una hortalissa que la podem trobar als nostres mercats des de la tardor fins a començaments d’estiu. Destaca per tenir un alt contingut en aigua; mentre que el contingut en hidrats de carboni, proteïnes o greixos és baix. D’altra banda, sí que ofereix unes quantitats destacables de fibra, la qual cosa el fa un aliment indicat en dietes d’aprimament pel seu efecte saciant.

Fruit del baix contingut en hidrats de carboni i proteïnes i de l’alt en aigua, l’aportació calòrica de l’endívia és baixa i es calcula que per 100 grams consumits d’aquesta hortalissa, l’energia obtinguda no supera les 25 calories.

L’endívia és un aliment altament vitamínic i hi destaquen els folats, la provitamina, la vitamina C i l’E.

Recordem que els folats intervenen en la producció de glòbuls vermells i blancs i també en la formació d’anticossos del sistema immunològic.

La provitamina A és transformada pel nostre organisme en vitamina A a mesura que la necessita. Aquesta vitamina,coneguda també com a retinol, contribueix al bon estat de la pell, enforteix les defenses i és essencial per a la visió.

En relació amb la vitamina C, destaca per la qualitat antioxidant, a la vegada que intervé en la formacióde col·làgen i en el bon estat dels ossos. També afavoreix l’absorció de ferro.

Pel que fa a la vitamina E, es caracteritza pel seu poder antioxidant.

Les endívies inclouen dins la composició minerals. Especialment, són bona font de potassi, fòsfor,iode i ferro.

El lleuger gust amargant de l’endívia és causat per l’intibina. Precisament, és per aquest component que l’endívia és un aliment que afavoreix la digestió dels greixos i estimula el bon funcionament del fetge.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada