Fa algun temps -cosa de pocs anys- s’atribuïa en contra de la decisió de Google de comprar Youtube, el poc rendiment que la plataforma online oferia a l’empresa més important de la xarxa. Després d’aquest lapse de temps els números han justificat la gosadia de Google en la seva adquisició. Era el 2006 i llavors Google desemborsava ni més ni menys de 1.600 milions de dòlars. Actualment els guanys gràcies a la plataforma de vídeos en línia justifica cadascun dels milions destinats a la compra i dels milions invertits per fer de Youtube una plataforma que generés beneficis.
Segons una investigació duta a terme per eMarketer les xifres de benefici del portal audiovisual ascendirien a 5.600 milions de dòlars (una mica més de 4.000 milions d’euros) gràcies a la publicitat. Tal com indica el mateix informe, les xifres en qüestió han patit un augment del 51,5 per cent des de l’exercici anterior i suposen un 11,1 per cent de la facturació anual de Google.
La investigació conclou amb una radiografia de l’auge sense precedent. eMarketer afirma que aquests beneficis es deuen a l’ augment dels dispositius mòbils d’última generació com Smartphone i pastilles. Sigui com sigui, alguna cosa queda clara, Google va encertar de ple.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció