L’edició de primavera de l’Andorra a Taula comença amb un balanç positiu del primer cap de setmana

Les jornades gastronòmiques Andorra a Taula es tornen a celebrar aquesta primavera coincidint novament amb la campanya de promoció turística del Govern. Tot i que les jornades tradicionals eren a la tardor, la Unió Hotelera ha volgut aprofitar la nova campanya de promoció per donar a conèixer també la gastronomia del país, i incidir en els productes autòctons però adaptats a la temporada de primavera, amb plats més frescos i productes de temporada. En aquesta ocasió hi ha 27 establiments participants i s’espera vendre un total de 4.000 menús.

La Unió Hotelera d’Andorra ha presentat aquest dimecres les primeres jornades Andorra a Taula de primavera. Després de l’edició de la tardor, on es van arribar a vendre més de 5.500 menús entre els 43 establiments adherits, ara s’ha volgut tornar a engegar per coincidir novament amb la campanya de promoció turística del Govern. En aquesta ocasió, però, el director de la UHA, Òscar Julian, explica que no han pogut planificar-ho amb prou antelació i per això s’hi han afegit menys restaurants. En total hi participen 27 establiments, però l’objectiu és arribar a vendre uns 4.000 menús, i per tant la proporció d’àpats comercialitzats per cada establiment seria superior.

La campanya gastronòmica segueix la mateixa línia que la de tardor, amb menús a 25 euros sense begudes, i potenciant sobretot els productes autòctons com la carn de qualitat i les trumfes d’Andorra. En aquesta ocasió, a més, es volen utilitzar productes de temporada com les xicoies o les herbes aromàtiques, i incloure-les als diferents menús.

El format de venda dels àpats també serà diferent al de la tardor. Mentre que aleshores es podia comprar als mateixos restaurants o per anticipat a les oficines de turisme, als hotels o en paquets d’allotjament més àpat, en aquest cas no es podrà fer la compra anticipada. Tot i això, s’han editat 35.000 catàlegs on s’informa dels restaurants participants i dels menús que ofereix cada un d’ells, per poder-los donar a conèixer i atraure clients.

Del total dels clients que es van aconseguir durant la passada edició, el 90% eren persones residents a Andorra, mentre que només el 10% eren visitants. Per invertir la tendència, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, considera que el que cal és comunicar el producte i donar temps perquè la gent de fora també el comenci a conèixer.

TOTES LES NOTÍCIES