L’atenció primària del Pirineu torna a ser la més ben valorada de Catalunya

Imatge de l'interior del CAP La Pobla de Segur (Govern.cat)
Imatge de l’interior del CAP La Pobla de Segur (Govern.cat)

Els habitants de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran són, un any més, els que millor han puntuat de tot Catalunya els serveis sanitaris que van rebre durant l’any passat a l’atenció primària, segons recull el Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA). Els usuaris preguntats valoren la seva satisfacció amb un 8,06, per sobre del 7,75 de mitjana a Catalunya. A més, el 90,4% dels enquestats assegura que tornaria a acudir al seu centre de salut. Són xifres similars a les de l’any anterior a la regió, quan van ser 8,15 i 90%, respectivament.

Pel que fa als aspectes més ben valorats pels ciutadans del Pirineu i que se situen en nivell d’excel·lència per sobre del 95%, hi ha la neteja del CAP (96,9%), el tracte personal de l’infermer o infermera (96,6%), la comprensió de les explicacions (95,6%) i el tracte personal del metge o metgessa (95%). Segueixen de prop la informació coherent (94,6%) i el fet d’estar en bones mans per part de l’infermer o infermera (94,5%). La resta d’ítems estan puntuats per sobre del 73%.

El gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Felip Benavent, admet que és un orgull comptar amb un nivell de satisfacció tan elevat per part de la ciutadania. “Som molt accessibles, i això l’usuari de l’atenció primària ho percep, perquè aquesta proximitat es tradueix en un tracte extremadament personalitzat, uns temps d’espera més reduïts que en d’altres territoris o una flexibilitat a l’hora d’atendre que en altres regions no es poden permetre.”

Benavent admet, però, que aquesta accessibilitat comporta un treball exigent, ja que “som un territori molt extens i amb una població molt disseminada i això ens obliga, en moltes ocasions, a haver-nos de desplaçar per a apropar l’atenció al ciutadà. De fet, a més de en els 9 CAP, a la regió atenem en 81 consultoris locals i fem molta atenció domiciliària. És inevitable que, si arribem pràcticament a casa seva, el ciutadà senti que els professionals estan al seu costat per a tenir cura de la seva salut.”



El PLAENSA

Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA) és un projecte que va començar l’any 2001 per a avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l’objectiu d’obtenir una informació que resulta molt valuosa per a dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d’aquests serveis.

La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l’acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d’eficiència i efectivitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]