L’Associació de Promoció Turística d’Arinsal i Erts (APTAE), creada durant la dècada dels 90, reprèn la seva activitat amb una nova junta, encapçalada per Sara Toussaint i Fiona Dean, amb l’objectiu de denunciar la desatenció a la qual el comú de la Massana ha sotmès ambdós nuclis durant el darrers anys i de reclamar les inversions necessàries per tal de reactivar l’activitat econòmica i comercial de la zona.

La refundació de l’APTAE s’ha produït en el marc de l’assemblea general que s’ha celebrat aquesta tarda a Arinsal, en el decurs de la qual s’ha posat de manifest la greu situació que viuen els negocis d’ambdós nuclis després de dues temporades d’esquí amb pèssims resultats econòmics. Aquesta situació es deu, a parer de l’associació, a l’oblit al qual el comú massanenc ha sotmès les dues poblacions i al fet que s’han concentrat tots els esforços en l’embelliment i dinamització del nucli de la Massana, en detriment de la resta de pobles de la parròquia.

La nova associació es posa en marxa a iniciativa d’una vintena d’empresaris d’Arinsal i Erts que representen prop de 40 negocis i establiments en actiu a ambdós nuclis. Els empresaris denuncien deficiències en els serveis de neteja urbana i de la treta de neu, però també una manca flagrant d’inversió en manteniment i embelliment dels carrers que ha portat fins a situacions de degradació i de mal estat greus.

L’APTAE iniciarà ara una roda d’entrevistes amb l’objectiu de traslladar les seves reivindicacions a les autoritats pertinents, principalment al comú massanenc. Per tal de fer més efectiu el treball de reactivació, l’entitat ha ampliat l’abast d’actuació als pobles de Pal i Xixerella.

És en aquest context que la nova junta de l’APTAE ha rebut de primera mà la informació del director general d’EMPAP, que també ha estat present a l’assemblea, Josep Marticella. sobre la situació actual del domini esquiable. L’associació té opinions dividides sobre el mantenirment de la comercialització del sector de Pal-Arinsal sota la marca Vallnord i han demanat ser escoltats abans no es prengui la decisió final sobre la continuïtat o no de la marca.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada