L’aplicació B-Resol, que forma part del Pla de prevenció de situacions d’assetjament escolar del Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior, comença a donar els seus fruits. L’eina, desenvolupada amb el suport d’Andorra Telecom, ha permès detectar un total de quatre casos de Bullying durant aquest curs escolar.

Un total de cinc centres utilitzen l’app. Es tracta de l’Escola andorrana de Segona Ensenyança d’Encamp, el Col·legi espanyol Maria Moliner, el Col·legi Sant Ermengol, el Col·legi Anna Maria Janer i el Col·legi Sagrada Família.

L’avantatge de l’aplicació és que dóna informació als centres escolars i als docents a la que, sense la col·laboració dels alumnes, no podrien accedir. “La problemàtica de l’assetjament escolar rau en el fet que la persecució física i/o psicològica que realitza un alumne contra un altre es manifesta lluny de la vista dels adults, en un context especialment hermètic on únicament tenen accés alguns companys”, destaca la directora del departament d’Inspecció i Qualitat Educativa del ministeri d’Educació i Ensenyament Superior, Marie Pagès.

“L’aplicació B-resol ofereix als alumnes la possibilitat de notificar conflictes o assetjaments de manera anònima, en qualsevol moment del dia i, per tant, constitueix una porta d’entrada que permet als responsables de les escoles identificar les problemàtiques i per poder intervenir i reconduir situacions sovint molt problemàtiques”, afegeix Pagès.

La simplicitat del procediment i l’anonimat que proporciona el fan una eina molt útil per informar o denunciar situacions que es produeixen en l’àmbit escolar. Així els clicks dels alumnes han permès detectar quatre casos de trastorns alimentaris o quinze problemes de convivència, situacions que pertorben el dia a dia a les aules amb comportaments asocials, faltes de respecte i de disciplina. “També ens dona la possibilitat de detectar altres tipus de problemàtiques individuals, lligades per exemple a la salut emocional o al consum de tòxics -apunta Pagès- Aquestes situacions tenen un punt en comú amb l’assetjament escolar: són conductes que es manifesten d’amagat dels adults i que només un grup reduït d’alumnes hi tenen accés. B-resol permet penetrar en aquest context hermètic als adults i deixa un marge d’obertura per recolzar els joves i intentar solucionar la situació”.

Igualment les informacions obtingudes amb les denúncies anònimes a través de l’aplicació també han permès un treball específic dels docents amb els alumnes. Així, un total de 89 s’han tractat de manera específica en les classes de tutoria.

Els tècnics del ministeri expliquen que l’aplicació aporta informació als responsables dels centres educatius sobre les problemàtiques reals i diverses que es donen entre els joves i que es poden abordar a través la tutoria “abans que es repeteixin en el temps i es focalitzin amb els alumnes més vulnerables.”

El director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, ha explicat que la tecnologia es percebuda a vegades com una amenaça però que aporta molts beneficis. “L’aplicació B-Resol és un magnífic exemple de com es pot detectar casos d’assetjament, a vegades fins i tot amb situacions incipients, gràcies a un canal telemàtic anònim”. Nadal ha valorat com a molt positius els resultats obtinguts i s’ha mostrat orgullós de la participació d’Andorra Telecom en el projecte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada