Les xarxes socials han crescut de forma exponencial durant els últims anys. Des de 2008 Facebook ha passat de 200 milions d’usuaris a fantasiejar amb tenir, dins del seu sistema, la població equivalent a la Xina o l’Índia.
Pel camí han sorgit més propostes que rivalitzen al mateix temps que complementen la immensa xarxa creada per Mark Zuckerberg.
Per si fos poc, l’experiència de les xarxes socials ha arribat a estranyes cotes en què ha estat possible assistir a la primera pel·lícula, “La xarxa social”, en què el naixement d’una xarxa social es convertia en tema per al setè art.
Malgrat els intents d’altres empreses per rivalitzar amb la sempiterna reina del “star system” a què ens referim, com no-res menyspreable aposta de Google i el seu Google +, la veritat és que l’única firma que ha fet ombra a Facebook és Twitter.
D’aquesta manera s’ha creat una realitat bicèfala on Facebook i Twitter es reparteixen la xarxa -quan no es complementen- i en què Google + intenta de manera desesperada usar el seu potencial com a cercador per desbancar-les.
Els analistes en el seu afany per desbancar les ombres de la realitat, han clamat que 2013 serà l’any de les xarxes socials. Es tracta d’una idea gens desgavellada, ja que segons els últims esforços fets per Facebook i Twitter, adquirint altres firmes socials de menor calat, les dues companyies han intentat rendibilitzar els seus usuaris en beneficis. Serà 2013 l’any de les xarxes socials? Queden pocs dubtes sobre la capitalitat d’aquests programes. Els més reticents estan caient a la temptació i els més devots veuen com les seves pàgines favorites cada dia ofereixen serveis millors. És per aquest motiu que segurament, tant en usuaris com en beneficis, 2013 serà l’any més social de la nostra història.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció