L’Andorra Ultra Trail arriba a la 10a edició amb millores en l’Eufòria i pendents de la fosa de neu

La 10a edició de l’Andorra Ultra Trail Vallnord (AUTV) tindrà lloc del 3 al 8 de juliol amb les habituals cinc curses (Marató, Celestrail, Mític, Ronda i Eufòria) i la marxa popular Solidaritrail, i amb la previsió de tornar a assolir els 3.200 corredors de l’any passat, tot i que enguany s’ha constatat una disminució de participants en la prova més nova –i més dura–, l’Eufòria, que passarà de 198 a 126 inscrits. 

El motiu és que alguns corredors de l’any passat van queixar-se de la dificultat del traçat, qualificant-lo fins i tot de perillós, i n’han fet córrer la veu. El director de l’AUTV, Gérard Martínez, considera que eren corredors amb molta experiència i resistència però sense capacitats per superar les dificultats tècniques de la cursa, i ha assegurat que la prova s’anirà consolidant ja que, en canvi, hi ha molts corredors que van quedar entusiasmats i enguany en repeteixen al voltant d’un 30%. Arran dels comentaris dels participants, enguany s’han fet alguns canvis en el traçat, rebaixant la duresa del primer dia i compensant-ho amb la resta de jornades. A més, cada corredor –i no cada parella com l’any passat– competirà amb la seva pròpia balisa de seguiment.

Després d’un hivern amb acumulacions excepcionals de neu, l’organització també està pendent del desgel i molt probablement, tal com ja va passar el 2013, la setmana abans de la competició s’haurà de treure neu manualment en alguns punts i possiblement caldrà fer petites variacions en els recorreguts.

Pantalla gegant i museu virtual

Una de les novetats d’enguany serà la instal·lació d’una pantalla gegant per seguir les curses que estarà situada davant del Centre Esportiu d’Ordino. A més, aquest dilluns també s’ha presentat el museu virtual que s’ha preparat per commemorar els 10 anys de l’esdeveniment, amb un resum de cada edició amb els podis, les anècdotes i els vídeos i fotografies. 

A més, per primera vegada, l’AUTV col·laborarà amb l’Agència Andorrana Antidopatge, per tal de fer controls aleatoris als corredors. Martínez considera que hi ha poca problemàtica en aquest tipus de curses però que es volen assegurar que sigui un esdeveniment net i que els corredors tinguin un cos sa. 

Per celebrar els 10 anys, s’han previst diferents animacions amb concerts, geganters, batucades i focs artificials i, a més, s’homenatjarà el primer inscrit de la primera edició, els 16 corredors que han participat en 9 edicions i els 7 voluntaris que han ajudat des de l’inici. 

Patrocini garantit

La roda de premsa de presentació de l’AUTV ha comptat amb la presència del ministre de Turisme, Francesc Camp, i del cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, que han destacat el ressò internacional que ha aconseguit l’esdeveniment i l’impacte que té sobre l’economia del país, de manera que tots dos han garantit la continuïtat del seu patrocini. Andorra Turisme hi aporta 151.000 euros, els comuns 35.000 euros i el d’Ordino 75.000 euros més, de manera que la iniciativa compta amb un suport públic que ascendeix a 260.000 euros, que representen el 36% del pressupost total.

Finalment, la roda de premsa també ha servit per anunciar que l’any vinent, Gérard Martínez i Valérie Lafleur deixaran d’estar al capdavant de l’organització de l’AUTV i passaran el relleu a les seves filles Lídia i Sandra.

TOTES LES NOTÍCIES