shopingLa segona edició de l’Andorra Shopping Festival, que tindrà lloc de l’1 al 16 de novembre, reprèn l’esperit de l´any passat amb activitats relacionades amb el món de la moda i amb l’al·licient que el proper 1 de novembre els comerços obriran fins a mitjanit.

El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, acompanyat pel gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku i la directora de Màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, han presentat avui al matí la campanya davant el sector turístic i comercial.

La voluntat és que aquest certamen es consolidi i que l’atractiu de les compres es converteixi en tota una experiència pels turistes. En aquest sentit, el titular de Turisme s’ha fixat com a objectiu un augment d´un 3% del nombre de turistes, dels quals un 3,3% correspondrien a espanyols i un 2% serien francesos. Per la seva part, es preveu que els excursionistes augmentin un 1%.

L’Andorra Shopping Festival 2014 pretén donar un impuls al comerç local i per aconseguir-ho s’han posat en marxa diferents accions.

En primer lloc, tots els establiments adherits- fins a data d’avui, 505- crearan un aparador decorat amb un dels set colors de moda de l’hivern i així, reforçar l’eix creatiu de la campanya que té com a lema “Una història que comença en blanc… pot tenir mil colors”. Un expert en aparadorisme ofereix assessorament als establiments i també, s’oferirà un premi al millor aparador.

A més, sis artistes andorrans ( Mercè Ciauriz, Ahmed Keshta, Samantha Bosque, Oscar Fernàndez, Eve Ariza i Joan Pastor) crearan diferents obres d’art al carrer que s’exposaran durant aquests 15 dies al llarg de les principals avingudes comercials del país. Es tracta d´obres concebudes expressament per aquesta ocasió i inspirades en el món de la moda.

Durant els dos caps de setmana de l’Andorra Shopping Festival s’han previst diferents accions de dinamització al carrer com ara, actuacions de teatre, animadors, actors, maquilladors i personal shoppers que aconsellaran durant el procés de compra.

Entre aquestes propostes destaca la popular estilista Andrea Vilallonga del programa “Cazamariposas” emès pel canal Divinity que oferirà un assessorament personalitzat amb canvi de look inclòs- de forma gratuïta- a totes aquelles persones que ho sol·licitin.

Coincidint amb l’inici de l’Andorra Shopping Festival es posarà en marxa l’app Andorra Go, una aplicació mòbil on els comerços inclouran promocions especials i també informació útil per al turista.

També hi ha una vessant solidària amb la instal·lació d´un Green Point, un espai on es recollirà roba usada. Una forma de reciclar i també de contribuir per una bona causa ja que els fons recaptats es destinaran a projectes benèfics a Andorra.

A part d’aquestes propostes enfocades a reforçar l’atractiu comercial del país, durant tot el mes de novembre, es celebren les VII Jornades gastronòmiques de l’Andorra a Taula on 41 restaurants oferiran un menú a partir de 20 euros i també, un aperitiu especial per a l’Andorra Shopping Festival.

Per donar a conèixer aquesta campanya s’ha previst un pla de comunicació, del 20 d´octubre al 7 de novembre, als mercats de proximitat.

A Espanya s´emetran espots publicitaris en diferents canals de televisió catalans i a la televisió autonòmica aragonesa. D’altra banda, Televisió Espanyola (TV1) emetrà un capítol dedicat a Andorra a “Un país para comérselo” per donar a conèixer l’oferta turística i també, les jornades gastronòmiques “Andorra a Taula”. A la ràdio, s’han programat falques en diferents emissores de Catalunya, València i Aragó i també en mitjans impresos on-line de moda, besllesa i estil de vida.

Per la seva part a França, s’han previst falques a Chérie FM i NRJ de Toulouse, Bordeaux, Montpellier i Perpignan amb la veu de la protagonista de la sèrie de “Sex and the city”; publicitat exterior en aquestes ciutats del sud de França, publicitat al diari gratuït 20 minutes i diferents revistes femenines i també en mitjans on-line. A més, enguany es realitzarà una bustiada de més de 225.000 catàlegs a Toulouse i Perpignan.

El pressupost d´aquesta campanya és de 734.000 euros, dels quals un 68% es destinen al pla de comunicació als mercats propers.

Tota la informació sobre aquest esdeveniment es podrà consultar en un microsite accessible des de www.visitandorra.com – a partir del 20 d´octubre- on a part de trobar-hi totes les activitats programades també es tindrà l´oportunitat de participar en dos concursos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada