El Punt Avui publicava el passat dia 6 un article en relació a la polèmica creada per les declaracions del president de l’Associació de Promoció Turística d’Arinsal i Erts, Toni Corominas, sobre el turisme de Lloret de Mar. Aquest és el contingut íntegre de l’article:

Andorra viu aquests dies un intens debat sobre el seu model turístic després que un hotel de la parròquia de la Massana hagi fet una promoció de “tot inclòs”: un preu tancat amb allotjament, àpats i beguda. I enmig de la polèmica no s’han estat de comparar Lloret amb “turisme de borratxera” fruit d’aquest tipus de promocions. I això ha molestat i molt l’Ajuntament de Lloret de Mar, que els recorda que el seu turisme és molt més i que treballen intensament per aconseguir un altre model.

El Diari d’Andorra va publicar dilluns una entrevista a Toni Corominas, president de l’Associació de Promoció Turística d’Arinsal i Erts. I el titular ja era prou eloqüent: “Els pocs turistes bons que tenim els perdrem i serem Lloret 2”. En l’entrevista, el responsable de la promoció turística es despatxa a gust criticant la ciutat de la Costa Brava. Assegura que el tot inclòs “comporta un turisme de molt baixa qualitat (…) en molts casos un turisme de borratxera que pot arribar a portar conflictes d’ordre públic”, per afegir: “Tots tenim presents les imatges de Lloret o Salou, i que comencin a aflorar aquests tipus d’ofertes a Andorra, i en particular a Arinsal, no és gens bo”.

L’Ajuntament de Lloret de Mar, molt ofès, va explicar a El Punt Avui que Corominas és coneixedor del projecte de la ciutat: “Lamentem les declaracions; la realitat és que el tema del tot inclòs vinculat a l’alcohol ha de ser una temàtica que s’hauria de tractar amb independència de la destinació”, va explicar Jordi Orobitg, tinent d’alcalde de Turisme. El regidor va recordar als andorrans: “Des de Lloret de Mar fa temps que defensem un model de sol i platja urbà, és a dir, que destaca la singularitat i el valor afegit que suposa disposar d’un centre amb una oferta de restauració, gastronomia, oci i lleure com la que actualment tenim”.

 

L’hoteler també ataca

L’hotel Princesa Parc de Massana és el que aquest estiu ha fet l’oferta del “tot inclòs”. La valoració que en fan és positiva.

De fet, ho repetiran l’estiu vinent. El propietari, Gilles Bataille, va defensar les virtuts de la iniciativa, atacant el model lloretenc: “Han catalogat aquest turisme com el de Lloret i clientela de borratxos i, evidentment no és cert, no ha estat així; pot haver-hi un producte tot inclòs no necessàriament tirat de preu i que aporti tranquil·litat i benestar al client”, va dir al Diari d’Andorra.

06/09/12 02:00 – Lloret de Mar – Autor: Jordi Gonzalo

1 comentari

  1. Be i de que ens extranyem? que no hem fet el mateix amb la immigració i ara ens fa nosa? o…. ara ja no es allo de “tot per el caler?¿?¿” s’ enten que un negoci no es un acte altruista pero i el preu que pagara la resta de la societat?

    poder sols ens fixem en allo que volem oi i despres tocara plorar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada