L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha adjudicat tant l’actualització dels plans de protecció civil com la redacció dels plans d’autoprotecció del municipi davant riscos.

Concretament, s’està treballant en la redacció del DUPROCIM (Document Únic de Protecció Civil Municipal) que inclou els riscos: Procicat, Infocat, Inuncat, Neucat, Sismicat, Plaseqcat i Aerocat. Aquests documents contemplaran de forma resumida i senzilla les actuacions que han de dur a terme els responsables municipals per cadascun dels riscos analitzats.

Paral·lelament, malgrat que el nostre municipi no hi està obligat per llei, també s’estan elaborant els plans d’autoprotecció del municipi. Aquests són d’aplicació, si es donés el cas, en actes o activitats on hi concorren un nombre important de persones a la Seu d’Urgell com són els dos mercats setmanals, la Fira de Sant Ermengol, la Festa Major i l’Escanyabocs.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament urgellenc, Jesús Fierro, subratlla que l’objectiu de tot plegat “és millorar la qualitat de gestió i de solució en cas de possibles emergències, tot aplicant les noves tecnologies per ser més eficients alhora de gestionar els riscos que es puguin donar”.

 Per a portar a terme les diferents fases dels plans, tots els membres dels equips d’emergència disposaran d’una App al seu telèfon mòbil que servirà per gestionar de manera coordinada les possibles emergències.

Aquesta App aportarà a totes les persones implicades en la gestió de les emergències la tranquil·litat de poder emetre en un ‘click’ un avís que pot servir per disminuir de forma considerable la vulnerabilitat davant del risc. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada