L’aeroport de la Seu d’Urgell va fer durant el 2012 un total de 2.181 operacions d’aviació general privada, un 12,4% més que el 2011, amb 4.159 passatgers, un 11,3% més que l’any anterior. Des de la reobertura de l’aeròdrom, el juny del 2010, s’han fet un total 5.600 operacions amb 10.869 passatgers. D’altra banda, l’aeroport ha estat tancat del 21 de gener al 2 de febrer per adaptar-se als requeriments que demana Aviació Civil i l’Agència Estatal de Seguretat Aèria espanyola (AESA) per passar a ser una infraestructura pública comercial, entre els quals hi ha la modificació del ferm de la pista. Segons ha informat  el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, s’està treballant amb Aviació Civil i AESA seguint el calendari per tal que la infraestructura passi a ser pública durant aquest 2013.

El nombre d’operacions que es fan a l’aeroport de la Seu d’Urgell va augmentant any rere any. El 2010, des de la seva reobertura al juny, es van fer 1.479 operacions amb 2.975 passatgers, el 2011 la xifra va arribar a les 1.940 operacions amb 3.735 passatgers, i el 2012 l’activitat es va incrementar un 12% amb 2.181 operacions i 4.159 passatgers.

L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, considera que el fet d’haver sobrepassat les 2.000 operacions és una xifra important que demostra que mica en mica va creixent l’activitat de l’aeroport. De fet, Batalla destaca que l’hivern passat, amb motiu de la Copa del Món d’esquí alpí de Soldeu, moltes de les competidores van arribar a Andorra a través d’aquest mitjà.

De moment, tota l’activitat ha estat d’aviació privada, però la Generalitat de Catalunya està treballant amb Aviació Civil i AESA per tal que enguany passi a ser un aeroport públic comercial, un tràmit que podria ser una realitat de cara a l’estiu. En aquest sentit, la infraestructura ha estat tancada al públic entre el 21 i el 30 de gener per modificar el ferm de la pista com a part dels requeriments necessaris per fer el pas a aeroport públic, i ha tornat a reobrir aquest passat dissabte 2 de febrer.

Tal com ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat, quan sigui públic, l’aeroport de la Seu d’Urgell podrà tenir servei d’aerotaxi i manteniment d’aeronaus comercials, entre d’altres.

D’altra banda, després que el setembre del 2010 s’adjudiquessin els hangars de pupil·latge, actualment la infraestructura en disposa de 10, entre els quals n’hi ha diversos ocupats per propietaris andorrans de naus.

Pel que fa a l’elaboració del Pla Director, ja s’han rebut els suggeriments fets pels ajuntaments afectats en el document de Propòsits i Objectius, ja s’ha passat el tràmit de la Comissió d’Urbanisme, i Aeroports de Catalunya ha rebut l’encàrrec de formular el Pla Director Urbanístic i Aeroportuari definitiu, que ja s’està redactant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada