L’aeroport Andorra – La Seu d’Urgell inicia avui la seva etapa com a infraestructura comercial

vila-alcobeEl ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, han signat aquest dijous a la tarda el protocol d’entesa per a la cogestió i promoció de l’aeroport Andorra – La seu d’Urgell. Aquesta signatura ha coincidit amb la posada en funcionament com a aeroport públic i comercial de la infraestructura, que permet des d’avui rebre vols turístics, de passatgers, mercaderies, correus o aerotaxis. Fins ara, aquesta instal·lació era un aeròdrom privat.

Alcobé ha destacat “l’esforç compartit” i la col·laboració entre els diferents agents implicats en aquesta infraestructura, que “obre una nova porta a Andorra i a l’Alt Urgell”. D’aquesta manera, ha afirmat el ministre d’Economia i Territori, Andorra compta amb una eina més en el seu procés d’obertura econòmica, “situant Andorra a una hora i mitja de les principals capitals europees”.

L’aeroport d’Andorra – La Seu d’Urgell servirà així per fer possible l’arribada de turistes d’arreu d’Europa, així com d’empresaris i inversors interessats en Andorra, segons ha manifestat Alcobé.

La Generalitat de Catalunya i el Govern d’Andorra col·laboraran en la gestió i la promoció de l’aeroport, així com en la cerca d’operadors, amb l’objectiu que esdevingui un revulsiu per al territori. La gestió i explotació de l’aeroport continuarà a càrrec de la Generalitat, a través d’Aeroports de Catalunya, mentre que el Govern d’Andorra aportarà el 50% del dèficit d’explotació de la infraestructura, fins a un màxim de 300.000 euros, així com una part variable en funció del nombre de passatgers que arribin a l’aeroport en vols comercials.

El Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha recordat la inversió realitzada per la Generalitat, propietària de l’aeroport, d’un milió d’euros per assolir els requeriments necessaris per convertir l’aeròdrom privat en aeroport comercial.

Concretament, s’ha procedit a la dotació dels mitjans (materials i humans) necessaris per la prestació del servei de salvament i extinció d’incendis a l’aeroport; la inversió en equips de seguretat (arcs de seguretat i escàner); a la instal·lació d’una estació meteorològica aeronàutica automatitzada que faciliti informació als pilots; la implantació d’un Servei d’Informació en Vol en Aeròdrom (AFIS); i finalment a l’estudi de seguretat associat a la disponibilitat del Servei d’Informació de Vol d’Aeròdrom (AFIS)

L’activitat de l’aeroport Andorra – La Seu d’Urgell pot rebre així des d’avui avions amb capacitat per a 40 persones, característics de companyies que efectuen rutes regionals, bé amb vols regulars o xàrters. La instal·lació també pot rebre aviació corporativa i/o aerotaxis, avions destinats a transportar de manera privada a passatgers, amb un estalvi de temps i una flexibilitat que no dóna l’aviació regular. Pel que fa a les mercaderies, l’aeroport pot garantir una major rapidesa en els lliuraments, en una zona on fins ara només s’accedeix per carretera.

La infraestructura, doncs, ofereix cobertura a qualsevol tipus d’aviació comercial que hi vulgui aterrar: handling, AFIS, servei meteorològic, seguretat, bombers, combustible, entre altres, a més de serveis com restaurant/cafeteria i lloguer de cotxes durant tots els dies de la setmana.
 
Per tal de poder acollir passatgers de fora de l’espai Schengen, Aeroports de Catalunya ja ha iniciat els tràmits amb el Ministeri de l’Interior i altres organismes implicats amb l’objectiu d’instal·lar un punt d’inspecció fronterer.

A nivell tècnic, l’aeroport compta amb una pista útil de 1.267 metres x 28 metres d’amplada, una plataforma estacionament de 80.000 m2 i un aparcament exterior per a vehicles, així com un edifici destinat a terminal (oficines de l’aeroport, restaurant i oficines), un edifici EPIE (equip de primera intervenció i emergències), un edifici polivalent, central elèctrica i hangars.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.