Si aneu a fer un brunch, veureu que s’ha posat molt de moda anar a prendre un bowl d’açaí. Potser ja l’has vist a Instagram, a pàgines de salut o restaurants orgànics. Però no únicament és un plat visualment desitjable, sinó que és extremadament sa.

L’açaí és un fruit provinent  de la selva amazònica de Brasil. Semblant a un nabiu, però més gran i amb moltes més propietats. És rica en vitamina A, B, C i E, àcids grassos omega-3, 6 i 9, aminoàcids, calci, fòsfor i conté una bona quantitat de fibra i és pobre en sucres. Conté molts antioxidants, aportant proteïnes, vitamines i molts minerals com ferro, zinc, magnesi i potassi. Per tant, és el que s’anomena una superfood.

I amb totes aquestes propietats, quins beneficis ens aporta aquesta fruita? Per començar, ajuda  que el nostre cos estigui actiu i ple d’energia. A més és una fruita que ajuda a disminuir la gana. Els antioxidants que conté ajuden a rejovenir la nostra pell, desintoxicar el cos i reforçar el sistema immunològic. A més, ajuda a mantenir el nostre cos saludable, millorar la funció digestiva i a normalitzar els nivells de colesterols. El simple fet d’eliminar les toxines del nostre cos, ajuda a eliminar grassa, cremar els greixos saturats i a accelerar el metabolisme cremant calories.

El famós açaí bowl
En els últims temps, aquests bowls s’han fet especialment famosos. Podem dir, que és un dels esmorzars més saludables de començar el dia.
L’açaí bowl consisteix en pols o suc d’açaí (pots trobar-ho a tendes orgàniques o online), barrejat amb llet, granola o avena i fruita congelada. El més important és la consistència. Quan ho tinguis tot barrejat, a sobre li pots posar la fruita que més t’agradi sense congelar, la més habitual és el plàtan.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada