emovitA l’hora de viatjar amb el transport públic, hi ha una cosa que inquieta notablement als usuaris de Madrid i Barcelona: Quan arribarà l’autobús? Segons una enquesta duta a terme per Moovit, l’app global i col·laborativa de transport públic, la incertesa respecte al temps d’espera del transport és el que més preocupa els viatgers quan es mouen per ambdues ciutats.

El sondeig, realitzat a més de 15 de ciutats d’Europa i Amèrica (Estats Units i Amèrica Llatina) on Moovit dóna servei, reflecteix que els usuaris de Madrid i Barcelona esperen l’autobús durant menys temps que la resta de ciutats enquestades. Tot i això, la incertesa de les esperes segueix sent el punt que més molesta als passatgers, per sobre d’altres com els retards del transport públic o el no saber arribar a llocs desconeguts.

El temps d’espera diari declarat pels usuaris entrevistats és d’uns 20 minuts totals a Madrid i de 16 a Barcelona, una espera molt inferior de la que dóna lloc a altres ciutats -especialment dels Estats Units i Llatinoamèrica- que s’aproximen a la mitja hora o, fins i tot, la superen com en el cas de la veïna Roma.

Una altra dada que es desprèn de l’enquesta global de Moovit és el temps total que els usuaris de les diferents ciutats passen cada dia en el transport públic. En aquest sentit, les ciutats espanyoles es troben entre les que menys durada té aquesta àrdua tasca, sent un total de 77 minuts a Madrid i 63 a Barcelona. Es tracta d’un lapse de temps moderat tenint en compte que altres ciutats europees sumen prop de 90 minuts, temps clarament superat a la resta del món (108 minuts a Nova York , 115 a Los Angeles o 96 a Toronto, entre d’altres). Segons apunta Moovit, la dispersió de població a l’àrea metropolitana però també les característiques del transport públic són clau en aquesta variable.

Davant la incertesa que preocupa majorment als passatgers, Moovit es presenta com una solució a aquesta inquietud oferint la informació en temps real sobre el transport públic o, si no, horaris teòrics i convenientment actualitzats facilitades pels mateixos organismes i autoritats de transport públic. Així mateix, l’app Moovit informa de les incidències més rellevants d’aquest transport per tal que els usuaris puguin valorar les possibles alternatives.

“Quan vam iniciar el projecte, érem conscients de les diferències en les experiència de transport públic al voltant del món. Ara, és interessant observar que, tot i que els temps de trasllat i d’espera són molt dispars en les diferents ciutats on donem servei, els inconvenients per als usuaris són similars i poden ser resolts amb accés a la millor informació disponible, en temps real si possible”, explica Nir Erez, CEO de Moovit.

Cal destacar que l’enquesta també ha posat de manifest que els usuaris de Moovit agraeixen, en termes d’increment satisfacció amb el servei públic, que l’app els faciliti l’accés a la informació sobre els operadors de la seva ciutat.

Entre les ciutats enquestades sobre l’experiència de transport públic entre els usuaris de Moovit es troben Nova York, Los Angeles, Londres, París, Madrid, Roma, Sydney, Sao Paulo, Bogotà, i Mèxic DF. En el següent enllaç es poden consultar una infografia amb els principals resultats de: http://moovitapp.com/survey-2014

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada