poma-muntanyaEl director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Joan Girona, ha presidit aquest matí la presentació de la V Jornada de fructicultura de muntanya, que se celebra a la Seu d’Urgell.
 
Aquesta jornada està emmarcada dins del projecte de fructicultura de muntanya que realitzen el Departament d’Agricultura i l’IRTA, i que té per objecte la transferència tecnològica per a la producció i valorització de la poma de muntanya d’alta qualitat.
 
En el decurs de la presentació, el director general ha destacat l’interès de la iniciativa en zones de muntanya com a complement de l’activitat econòmica, la revalorització del territori i la producció d’un producte d’alta qualitat i proximitat lligat a un territori únic.
 
Girona també ha explicat que durant els 6 anys d’experiència d’aquest projecte, s’ha pogut constatar que tant la producció com la qualitat obtinguda validen plenament la iniciativa, malgrat que queda per implantar l’estructura comercial.
 
Un projecte amb èxit de resultats
 
Aquest projecte es va iniciar el 2009 amb la plantació de la Finca Experimental de Llesp (Alta Ribagorça) en el marc de la zona pilot per al desenvolupament de la Ribagorça Romànica (2007-2012). Els resultats obtinguts fins ara han posat de manifest el potencial d’aquest conreu i la seva bona adaptació en alçada, ja que proporcionen bones produccions de bon calibre, fermesa i textura.
 
Catalunya disposa de plantacions pomeres en altura a set comarques, amb un total de 66 hectàrees amb una producció prevista per a aquest any d’unes 720 tones.
 
Es disposa de dues finques experimentals: la de Llesp i la de Prades. Les plantacions comercials existents són fruit de diferents iniciatives privades que van des de petits empresaris que volen revaloritzar les seves finques fins a empreses productores i comercialitzadores ja consolidades del sector de la fruita dolça.

3 comentaris

  1. Gràcies pel comentari i disculpeu el nostre desconeixement en el tema. Amb la fotografia que ens heu enviat queda molt millor.

  2. Benvolguts companys:
    El conreu de poma de muntanya comença a ser una realitat, però necessita, tal i com es va dir a la jornada, d’accions de promoció i de consolidació de marca.
    La foto que acompanya a la notícia no correspon a la realitat de la producció que fan els pioners de la poma de muntanya. És una foto mal escollida, amb pomes d’arbres mal cuidats, pedregats i amb uns defectes de color de la fruita que fan impossible que el consumidor ni tan sols s’hi fixi.
    Aquestes imatges fan mal a un sector incipient, que lluita per consolidar una producció en zones rurals on, si ja de per sí és difícil la subsistencia agrícola, a sobre ha de veure com les imatges que s’ofereixen de la seva feina són perjudicials per a la seva finalitat, que no és altre que portar al mercat una poma de qualitat, res a veure amb la imatge que oferiu en la vostra notícia.

    Albert Gurri
    Cap de Comunicació IRTA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada