La Trobada de Microproductors de vi promociona l’enoturisme i el vi del país

vi52 cellers d’Andorra, Espanya, Portugal, França i, fins i tot, Hongria, s’ha aplegat a l’envelat de la plaça de la Germandat en la III Trobada de Microproductors de Vi, a Sant Julià de Lòria. La tercera edició de la fira és de consolidació, com ha explicat la cònsol major, Montserrat Gil, i serveix per aplegar el món de l’enologia i a la vegada promocionar el turisme enològic i els quatre cellers de Sant Julià. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha assegurat en la inauguració que el Govern està “content” de participar en una iniciativa que va néixer des de Sant Julià i que al cap de tres anys ja aplega un nombre cada vegada més elevat de microproductors. La voluntat del responsable de Turisme és que l’enologia acabi esdevenint una oferta més d’Andorra per les temporades baixes, com la primavera i la tardor, en les quals es potencien els esdeveniments gastronòmics.

“Els cellers són petits i aquestes trobades els enforteixen”, ha explicat Montserrat Gil sobre els microproductors, 52, presents a l’envelat del Centre Cultural i de Congressos Lauredià aquest dissabte. La III Trobada de Microproductors de Vi serveix per atreure un turisme diferent, però que té “un valor afegit molt important econòmicament”, ha explicat Gil.

Per a la cònsol major de Sant Julià, la clau de la Trobada, que ofereix també visites als cellers i es completa amb tertúlies i col·loquis, és que el Govern i el Comú hi han cregut plegats. “No era senzill arribar fins al punt que hem arribat”, ha afegit. Gil està satisfeta per ser un projecte consolidat del seu mandat, tot i que ha defensat la resta de fires, com la Medieval, o els mercats mensuals.

Francesc Camp ha celebrat que la trobada atregui un turista “apassionat, que busca aquesta oferta”. “Són pocs, però ens en beneficiem perquè és molt interessant complementar la primavera i la tardor”, ha afegit el ministre.

Tant Camp com el professor i enòleg espanyol Pedro Ballesteros, posseïdor del selecte títol ’Master of Wine’ des del 2010, han destacat la importància que un producte bo s’associï amb la marca Andorra. Ballesteros, de fet, ha qualificat el vi de “sorprenent”. “No hi ha una identitat andorrana, però sí una evidència de gent amb gran entusiasme i gran capacitat tècnica i és bo que vagin junts des del principi”, ha afegit l’expert.

Ballesteros ha participat en un col·loqui en el qual ha destacat la importància que els microproductors facin una promoció alternativa, “més creativa, més emocional, més autèntica, més fixada a un territori i una experiència personal”. Per a l’expert el fet que Andorra ofereixi una imatge diferent de la coneguda de comerç i esquí és “absolutament necessari”. A més, Ballesteros ha destacat la idea d’ús del territori que representa, amb una sèrie de famílies que es poden guanyar la vida a través dels cellers i que enforteixen la història agrícola d’Andorra, on ja es va conrear vinya des de fa 1200 anys, segons l’enòleg.
La Trobada continuarà fins aquest diumenge a la tarda i ha comptat també amb la participació del ‘Centre Superior d’Hostaleria Mediterrani’, que s’establirà al Principat el 2016.

Text i foto: ANA

TOTES LES NOTÍCIES